Although it is difficult!

VONDT I HJERTET?

Har du noen gang følt at ditt hjerte holdt på å briste? Som om du er blitt truffet av en pil som var siktet mot deg? Kanskje du så ikke verken blod eller sår, men likevel var det veldig vondt?

Kanskje du har tatt det som en selvfølge at dine kjære vil være der heletiden for deg men ble plutselig borte?

MISTE NOEN?

Det fleste av oss har vel opplevd å miste noe eller noen som etterlot sår i våre hjerter.

Selv om vi kunne ha vært den følelsen foruten, men det kan være at det er en god ting det også. Det betyr at vi har elsket noen, vi har prøvd noe og har lært noe. Vi torde rett og slett å satse til noe. Vi skafte familie…uten å ane om hvor lenge vi kan ha dem i live. Jobbet hardt og trodde at vi kan beholde jobben til vi blir pensjonist uten å ane at kroppen vil kapitulere en dag før tiden.

Det kan hende at vi stolte på noen, men ble lurt?

En ting er sikkert, vi kan ikke unngå å bli skuffet, oppleve nederlag og tap mens vi lever her på jorden.  Vi kan ikke gjemme oss heller i en hule for ensomheten kan ramme oss. « No man is an island» er en påminnelse at vi trenger andre folk i våre liv selv om vi kan bli såret en dag.

SÅRET MANGE GANGER

Jeg har vært såret mange ganger, opplevd å miste mange som jeg har vært glad i det siste. Og nå jobben min som jeg elsket så mye…må jeg kanskje gi slipp på det også på grunn av dårlig helsa,

Men jeg og du kan ikke gi opp dette livet. Sårene kan ta tid til å bli leget…livet må ta en hel omvending, men jeg vet at når den ene døren stenger…åpnes det en annen dør. Tror du på det?

Når vi er midt i en sorg eller at hjertet hold på å briste, føles det kanskje som vi ikke vet hva vi skal gjøre….føles det som vi er fortapt. Vi ser bare svart. Men hvis vi tenker oss om, selv om det kan regne i flere dager, en dag kommer solen til å vise sin strålende glans. Den minner oss at livet består ikke bare av mørke og sorg, men også lys og glede.

Jeg minner meg selv hele tiden at sårene mine vil gro en dag selv om det tar tid.

At folket som hadde såret meg i fortiden, de som hadde mishandlet meg, trenger ikke å såre meg i nåtiden. Å tilgi dem og gå videre med livet mitt gjør at bagasjen min blir lettere.

Det er heller ikke noe vits å bli deprimert for tingene jeg ikke kunne gjøre nå for tiden, som arbeid for det finnes sikkert andre ting som jeg kunne gjøre som tilpasser helsen min. Kanskje det er godt for kroppen min å ha mindre belastning for å ha et bedre liv?

En ting jeg har innsett at jeg kunne ikke få alt jeg ønsker meg, men jeg har mye andre ting jeg har fått og kan være takknemlig for. Snill mann, snille barn og barnebarn. Kjærligheten imellom oss. Mat og drikke og tak over hodet. For det er ikke en selvfølge å ha disse tingene.

8 kommentarer
    1. Veldig bra innlegg, og jeg har opplevd å bli såret, og mange andre ting. Som du skriver, så har livet bydd på både det gode og det vonde, og jeg har lært meg at lukkes en dør, så åpnes en annen.

      Slik tenkte jeg den tiden jeg søkte jobber og ikke fikk den jeg hadde lyst på der og da, og det viste seg at den jobben jeg fikk, var bedre enn den jeg trodde var best ☺

      Så om jeg ikke kan jobbe lenger, (savner det), så kjenner jeg at det er godt å slippe det slik situasjon er nå.

      God klem 🥰

      1. Det er mye lærdom vi lærer gjennom livet som formet oss både på godt og vondt.
        Takk for at du har delt din opplevelse om dette.
        Sender gode klem til deg.❤

    2. Mye klokt og fint i dette innlegget. Takk for at du deler! Jeg har veldig stor tro på at om man lukker en dør kan en annen åpnes, og den andre kan ikke åpnes før den første har blitt lukket. Livet kan være vanskelig, men det dukker alltid opp nye muligheter og ny lærdom. Vi kan ikke få alt, som du sier, men det hjelper å være glad for det man har. ❤

    3. Fint innlegg. Jeg tenker at det er godt vi ikke vet hva som møter oss av vonde livserfaringer og så viktig å ha håp for fremtiden når det ser som mørkest ut…

    4. Tusen takk for ditt kommentar. Ja, vi må ikke miste håpet for det det er det som holder oss flytende når det stormer.
      En fin dag til deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg