Årets dit og årets dat

Jeg er ikke helt sikkert om tittelen på dette innlegget er rett norsk, men det jeg mener med årets dit og årets dat er hva jeg spiste, opplev eller gjørt første gangen i år.

Som i dag.

Årets valg. Ettersom jeg føler meg bedre i dag og det er oppholdsvær, tenkte jeg at jeg kunne gå til og fra valglokalet slik at jeg kan slå to fluer i en smekk. Gå tur ute,  få frisk luft og avgir min stemme. Godt å få det unnagjort. Det er min plikt det også.

Overskyet…

Høstens farge

Og da jeg kom hjem, serverte mannen min årets fårikål. Ja…vi var ferdig allrrede med middagen  klokka 13.00.  🙂

Her er årets plommer

Årets makrell som vi spiste en dag tidligere.

Vi hadde også årets krabbe en dag. Fersk og mannen kokte krabbene, men jeg var så dårlig at jeg ikke maktet å ta noen bilder da. Fikk smake litt da mannen rensket litt for meg:)

Ellers matminner fra ferien vår. Årets middag på en kinesisk restaurant. Første gangen vi spiste der. Det var i Ålesund by.

Tilbake til gåturen.

Var også innom apoteket for å kjøpe krem for eksem som jeg tror jeg har på fingertuppene. Årets hudproblem.

Og nå har jeg brukt opp dagens energi. Solen begynte å skinne sin fulle glans og da skal jeg kose meg   i hagestuen vår som er også årets hagestua for oss. Nettopp bygget det.

Hva er dine årets dit og dat?

Ha fortsatt en fin dag:)

8 kommentarer
    1. Syns overskrifta passa fint jeg.. Fårikål er litt høstens/årets “dit og dat” for meg… makrell har jeg ikke spist på mange år..men liker det godt 🙂 Skikkelig fin hagestue.. God helg og klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg