Både dårlig og vakker dag

God morgen til deg fra Happy home. Sola forsvant i går. Mørkeskyene kom og snøen lavet ned som aldri før. Hr. Happy fikk sin daglige dose av trim gjennom snømåking.

Fru. Happy prøvde å gjøre nyte for seg til tross for hennes skavanker.

I går fant jeg ut at vi kunne ikke ha fortsatt røde gardiner når julen var ferdig for lenge siden og det nærmer seg vår. Men ettersom det var mange minus grader, kunne jeg ikke vaske vinduene før gardinskift.  Jeg tenkte at jeg kunne vente med vindusvask når været og helsa tillater det.

Så jeg skiftet likevel gardiner på kjøkkenet og stua mens Hr. Happy var ute en tur.

Da han kom hjem, spurte han meg om det er sommer  ettersom jeg hengte opp sommergardiner. Jeg bare smilte. Vi er jo på vei mot våren tenkte jeg og bedre med sommergardiner enn julegardiner.

Ellers i går, selv om været oppfordret oss til å holde oss innendørs, gjorde vi ikke det  fordi  det var planlagt at jeg, søsteren og svogeren skulle besøke  et snill ektepar i menigheten sammen med noen venner.

Likefør jeg ble hentet fikk jeg skikkelig hodepine og lurte om om det var lurt å være med. Men jeg tok to sterke smertestillende tabletter i håp at smertene forsvinner. Jeg bet tennene sammen og smilte så godt jeg kunne selv om kroppen skriker av smerte.

Jeg angret ikke at jeg ble med selv om hjernen var tåkete. Det ble en hyggelig stund for alle. Og bildene taler hvor hyggelig besøket var.

Mat for kropp og sjel.

Det yngste trofaste medlem i menigheten:) Hun er med på møtene hver søndag og sammenkomst.

Det gjør godt å finne små gleder i hverdagen uansett hvor dårlig været eller helsa er.

Liker du å dra på besøk hos venner og kjente?

9 kommentarer
    1. Skjønner godt att dette ble en hyggelig dag, hodepine og hjernetåke til tross. Mye god mat også! De vårrullene skulle jeg gjerne ha smakt! 🤗

    2. Så koselig når man samles flere 🙂 sommergardiner kan kanskje bringe frem håp om sommer? Jeg kan finne på å ta på meg solbriller bare for at jeg ønsker sol.

    3. Noen gang er det lurt å komme seg ut så man glemmer hvor vondt man har litt 🙂 Det så i alle fall veldig koselig ut. 🙂 Lurt med vårgardiner 🙂

    4. Så godt at du fikk dratt avsted – det er jo såå koselig å dra på besøk! Syns det blir så lite av det nå…. skulle egentlig ønske sånne spontane stikke-innom-og-ta-en-kaffe kunne komme tilbake <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg