Bakt blåskjell og påskegave

Ja, det er påske og på Filippinene faster de for kjøtt. Så for å være med litt på tradisjon fra hjemplassen serverte jeg sjømat i dag. Det er ikke sikkert du spiser blåskjell, men vi gjorde det her hjemme hos meg:) Oppskriften fikk jeg fra min datter på Filippinene. Men jeg tilsatte mer andre ingrediensene enn oppskriften hennes.

Ingrediensense som jeg woket sammen i smør: chili, hvitløk, løk, blåskjell, kikkerter

Lagt i en bakingsform med ost på toppen og bakt i  200 grader i 10 minutter.

Resultat.

Spist med ris. Kjempegod syntes jeg og min mann.

Gårsdagen var jeg ikke helt i form, men dro likevel til søndagsmøte fordi det var jeg som skulle dele ordet.

Koret

Forsamlingen. Ingen sovnet 🙂

Etter møtet….fortsatt fint vær

I dag fikk vi besøk av svogeren med barn og hennes samboer. Jeg fikk påskegave. Artig.

Enda mer inspirarasjon til å hekle:)

Jeg serverte vafler. Glemte å ta bilde:)

8 kommentarer
    1. Bakte blåskjell så veldig godt ut. Det har jeg lyst til å lage en dag elsker blåskjell.
      Fint bilde av deg og herlig gave da, nå kan du hekle enda mer lapper og/eller pynt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg