Balay dako

Lørdagsdate med familien på Balay Dako ( stort hus)

Engang besto dette stedet ” of family compounds” som var bygd rundt et stort hus hvor “Balay Dako” var samlingstedet.

Bursdager, brylluper, ulike sammenskomster osv ble holdt her.

Men nå er det et restaurant som stolt serverer filippinske matretter inspirert av sjøreisende folk og fra de som okkupert fililppinske folk før i tiden.

Utsikten: Taal Volcano

Det var allerede lang kø klokka 6:30 da vi ankommet stedet. Dette stedet er veldig populær.

Inne i restaurant i første etasje. Lunsjen blir servert her.  Frokosten som vi var med ble servert i andre etasje. Det var litt vankelig å få ta ordentlig bilder på grunn av folkemengden.

Vi ble kjempemette alle sammen. Vi var 11 stykker. Men ikke alle vil bli publisert. Her er resten:)

Det koster 1200 pesos (240 kroner) per person å spise på dette stedet. Men man kan spise så mye man orket. Og det gjorde vi:)

I morgen er det søndag. Da skal vi i kirken.

Har du hatt en fin dag?

 

11 kommentarer
    1. Så mye lekker mat!🤩
      Skjønner godt at dere ble mette og at dette er et populært sted.🥰
      Her er det julebakst som har stått på programmet i dag.
      Nyt adventsdagen!🤗

    2. Et flott sted – og så fantastisk mye delikat og god mat! Sååå koselig å gjøre slike ting sammen! Dagen min har vært bra – jeg har (som vanlig) vært på skautur og brent bål! God klem til deg <3

    3. Ja, det var det og jeg er takknemlig:)
      Du gjør mye artig i vinterstid i Norge også. Jeg skal prøve bålbrenning sammen med barnebarn på besøk:)

    4. Det var en skikkelig flott restaurant, ja 😊 Og for en fantastisk utsikt 🤩 Dagen min (i går) gikk bl.a med til å være ute og kose meg med bål sammen med broren min.
      Håper du får en riktig flottersfin søndag 🥰

    5. For en fantastisk utsikt og så mye mat som bare ser veldig god ut. Veldig vakkert. Veldig fint du deler fra der du er, liker å lese om det. Dagen min har bestått av baking. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg