Beach time

Etter å ha gjort masse ærend på formiddagen som å handle mat på nesten overfylt butikken, vannet det uttørkede planter på kirkegård, spiste lunsj  som besto av hamburger og salat og vasket badet som virkelig trengte å bli gjort rent, var jeg virkelig opphetet etterpå og trengte et avkjølende bad. Jeg ringte da flere venniner for å spørre om noen vil bli meg til stranden for å bade, men det var  ingen som hadde mulighet til det.

Jeg tenkte at jeg kunne ha det gøy likevel selv om jeg er alene. Så utstyrt med parasol ( ville ikke bli solbrent) liggeunderlag, håndkle og iskaldt vann, kjørte jeg til nærmeste badested. Det var ikke masse folk der. Det var merkelig så varmt som det var, men det var vel flere badesteder i nærheten. Det var en dame som solte seg der og det var det hele da jeg kom.

Og så deilig det var da jeg fikk synke inn min oppvarmet kropp i det avkjølende sjøvannet sammen med krabbene. Og jeg hadde det så travelt at jeg glemte å ta av pulsklokke mi…håper den berger livet, men livet er herlig, tenkte jeg. 

Etter å blitt avkjølt lite grann tenkte jeg å hvile min gamle kropp og nyte sommeren.

Under en gammel parasol som jeg arvet fra min avdøde svigermor.  Parasolen synger det siste verset  så jeg må vel kjøpe en ny en snart.

Etter hvert kom det flere badenymfer blant annet et gammelt ektepar som trodde at vi var på en nudist strand. De bare kledde av seg naken for å skifte badetøy. Ja, de var noen meter unna meg, men jeg så jeg adamsdrakt gjennom solbrillen. Jeg synes det var bare artig at de ikke brydde seg. Det er jo sommer:)

Artig å fotografere skyggen under vannet.

En selfie

Noen bilder derifra:)

Enn du? Hvordan gikk dagen din?

Har du badet i dag?

Dagens ord: Glede deg overfor Herren, og han vi gi deg hjertets ønsker. 

 

2 kommentarer
    1. Herlig sommerdag hos deg 🙂

      Jeg hadde rundtur med familie – til Geiranger bl.a. 😀 Må finne på litt forskjellig i denne varmen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg