Bli i Guds kjærlighet

Dagens andakt og bønn

Lese efeserne 5:1-2

Ha Gud som forbilde, dere som er hans elskede barn. Lev i kjærlighet, slik Kristus elsket oss og ga seg selv for oss som en offergave, en velluktende duft for Gud.

Bud:
• Bli Guds etterfølgere
• Vandre i kjærlighet
Jesus:
• Elsket oss
• En gave og et offer
• En vellukt for Gud.
Bønn:
Kjære Gud, jeg ber for meg selv og for alle som tror til å følge dine fotspor. Til å vandre i kjærlighet. At vi skal bøye oss til Deg med ydmyket og med ledig ånd. Vær villig til å bli forvandlet av deg slik at vi kan være i stand til å utøve Din kjærlighet til hver og en vi møte i hverdagen. At vi skal ikke lenger følge våre lyster som ikke ganger oss. La oss ikke lenger leve som verden gjør, men at vi skal påvirke verden til å leve etter hva Dine ord sier. Vi trenger Din hjelp Hellige Ånd, til å vandre i tro og kjærlighet.
Hjelp oss til å ikke fokusere på jordiske ting, men å sette fokus på å bli lik deg i væremåte og i handlinger. La oss ikke leve lenger bare for oss selv, men for deg Jesus som ga Ditt liv for oss. Å være en gave til verden. En velluktende duft for Deg. Amen

2 kommentarer
    1. Her var første møte med bloggen din for noen dager siden.
      Så fint du skriver: Ha Gud som forbilde.
      Og bønn om å følge i Guds fotspor, og å vandre i kjærlighet…
      I dag ble jeg inspirert av Mamma Maggie på Youtube https://www.youtube.com/watch?v=IWpOvZWh8GE
      Hun hente inspirasjon fra Herren hver dag, slik at Guds kjærligheten merkes rundt henne.
      Slik det kan merkes rundt oss – med inspirasjon – ovenfra og innenfra.
      Herren velsigne deg og denne bloggen!

      1. Jeg ble rørt av kommentaren din. Tusen takk. Ordene er inspirert av Gud:)
        Og jeg kunne tenke meg at dine ord kommer også fra Guds ånd. Så herlig.
        Jeg skal se på YouTube kanalen du skrev her. Ha en fin lørdag.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg