Blomsterhus

Blomsterhuset.

Det kryr av ideer i hodet mitt. Det føles som en fødende baby som vil ut av livmoren. Selv om kroppen skriker like høyt av smerter, bedøver jeg dem med å fokusere på noe annet. Lage noe. Være kreativ.  Min måte å håndtere kronisk smerter.

(Begynnelsen av huset. Limt pappdelene sammen)

Jeg fikk dilla på å lage hus i ulike former etter at jeg fikk lage eller komponere et pepperkakehus. Men isteden av å bruke pepperkakedeig, brukte jeg pappesker som er klippet og limt sammen. Det ble etterfulgt av en kirke. Jeg synes det er så spennende. Denne gangen laget jeg et blomster hus. Jeg tenkte at et slik hus ville jeg ha.

Det er ikke slik at jeg har lyst å dekorere det ordentlig huset mitt med blomster, men i overført betydning at jeg som bor i huset blomstrer og sprer skjønnhet rundt meg. Jeg vil fylle huset mitt med Guds kjærlighet og lar Guds fred råde inne. Jeg vil ikke la sykdommen, verdens kaos og problemer og utfordringer demre Guds lys som jeg bærer gjennom Jesus. Jeg vil ta vare på familien så godt jeg kan og mitt forhold med Gud. Med Guds hjelp er det ingenting som blir umulig for meg.

Det minner meg om ordene som Joshua hadde sagt i bibelen: « As for me and my house, we will serve the Lord». Disse ordene var limt på den ene veggen av mitt hus. Det er min drøm og min bønn.

Et annet vers i bibelen dukket opp:

Lukas 6:46-49 

Men hvorfor kaller dere meg Herre, Herre! – og gjør ikke det jeg sier? Hver den som kommer til meg og hører mine ord og gjør etter dem – hvem han er lik, vil jeg vise dere: Han er lik en mann som bygde et hus, og som gravde dypt ned og la grunnmuren på fjell. Da flommen kom, brøt strømmen imot huset, men greide ikke å rokke det, for det var godt bygd. Men den som hører og ikke gjør etter det, er lik en mann som bygde et hus på bare marken, uten grunnmur. Strømmen brøt imot huset, og det falt straks sammen, og dette husets fall var stort.

Hus på et fjell:

Det står at hvis vi gjøre det hva Gud sier, da vi er lik en vis mann som bygde et hus, og gravde dypt ned og la grunnmuren på et fjell.

Hvordan bygger jeg?

Det forteller meg at hvis jeg vil at huset mitt skulle stå imot alle slags vær eller utfordringer, må jeg bygge det på trygt grunn. Det betyr at jeg må ha bruksanvisning hos Jesus. Han forteller meg hvordan jeg skal legge grunnmurene, hvordan og hvor søylene bør stå og hvilken type vegg og takk jeg bør montere. Til og med hvordan jeg skal møblere mitt hus. Jeg vil dra til himmelens butikk til å handle de jeg trenger som tålmodighet, kjærlighet, forståelse, visdom, tro, styrke, mot, nåde, fred, lykke og frelse. De er jo alt gratis. Buy one, take all!

Jeg vil be den Hellige Ånd til å bli værende hos meg slik at jeg til enhver tid skal få veiledning hvilken vei jeg skal gå.

Hvis du skal bygge eller allerede har et hus, hvordan vil du fylle ditt hus med?

Avslutter med dagens ord:

Med ønske om et godt nytt år!

10 kommentarer
    1. Flott hus med blomster på..du er jo sååå kreativ og flink til å lage ting ! Godt å ha litt å ha fokus på når man har smerter eller livet er litt tøft ja.. Foto har blitt min form for “terapi”… Juleklem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg