Bonding with sister

DAGEN I DAG

Hello! En ny dag igjen og nye muligheter igjen både for deg og meg. Ja, tiden flyr og av og til føles det som jeg i hvert fall  ikke klarer å henge med. Det er ikke alt ting som jeg har planlagt å gjøre blir gjort på grunn av helsetilstand. Har du det slik noen ganger?

GODE RÅD

En venninne sa til meg engang at jeg bør ikke konsentrere meg på de tingene som jeg ikke lenger klarer å gjøre, men på tingene som jeg hadde klart å gjøre før og til andre ting som jeg fortsatt klarer å gjøre. Og hun har jo rett i det. 

Jeg har funnet ut at det er viktig å finne lyspunkter i hverdagene slik at smerter og utfordringer blir overkommelig.

FAMILIE

Og en ting er jo viktig for oss alle sammen. Å ta vare på familien. Og jeg er heldig som har en søster som bor i nærheten. Selv om det er sjelden vi møtes, men vi holder kontakten. Og en dag passet det for hun har fri på arbeid, jeg har ferie og sola skinner. Jeg spurte henne om hun vil bli med på en tur til engelen som står på toppen av et fjell og hun sa ja til det. Stedet er halv times kjøring fra der jeg bor.

Og her var vi på vei til toppen. Måtte stoppe flere ganger for å få igjen pusten for ingen av oss var god form.

 

 

 

 

Rundt oss var det mye ås se som jeg foreviget med kamera.

Og endelig kom vi til toppen og utsikten var jo uklanderlig.

Og her var engelen. Hun hadde ikke flyttet på seg:)

Etterpå gikk vi en tur til Vallersund gård. Butikken var stengt på grunn av korona tider. Men det var fint likevel der.

Så et epletre som bugner av frukt. Jeg ble veldig glad å se at det bugner av frukt der.  Epletreet mitt hang bare et eple. Det faller sikkert ned hvis det blir kuling. Men butikken har mye epler, så det går nok bra for meg.

Har du familie i nærheten som du er ofte sammen med?

Har du frukttrær i hagen din?

Avslutter med dagens ord og bønn:

Image may contain: text that says "you DiDn't choose me. CHOSE you appointeD you to go and PRODUCe lasting fRuit so that the Father will give you whatever you ask FOR, using my name. John 15:16"

Dear Jesus, I thank You for choosing me to do an specific task. To go and bear fruit. A fruit that remain. But thank You that as I go, You go with me so that You can infuse life in me when I needed it.

You can light my path in the dark alleys. You can provide strength when I am weak. Wisdom, when I am confused and faith when everything seems hopeless.

Hold my hands Jesus so that I can be healed too.
I thank You that as I obey, I can ask the Father whatever I need and he will answer my prayer. Amen

 

7 kommentarer
    1. For et utrolig flott sted å dra på tur! Og engelen er fin…. jeg har jo fått datteren min hjem fra Trondheim, så er endel sammen med henne – det er koselig! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg