BØR JEG SKAMME MEG?

Jeg var så stolt av meg selv i går fordi jeg gjorde min borgerplikt. Jeg stemte på den ene og samme parti hele tiden og det er Kristelig Folkeparti fordi jeg er kristen. Men i dag tenkte jeg om jeg bør skamme meg for jeg visste ikke engang hvem som er lederen av Kristelig Folkeparti?

Jeg har ikke vært opptatt av politikken og jeg skjønner ikke så mye av det. I tillegg er jeg fornøyd med levestandarden i Norge og jeg har ikke noe å bidra med i politikken.  Jeg stemmer på Kristelig Folkeparti fordi jeg er kristen.

Men jeg fant ut at jeg må jo vite likevel hvem jeg stemte for og googlet derfor. Fant ut at lederen er Kjell Ingolf Ropstad og først og neste ledere er Olag Vervik Bollestad og Ingelin Noresjø. Men jeg kjenner dem ikke heller, så jeg måtte googlet hvem de er.

Vel, uansett hva jeg finner ut om deres personligheter, kunne jeg ikke gjøre noe for jeg har allerede avgitt min stemme. Og jeg tror ikke jeg vil forandre heller for alle politikere har både gode og dårlige sider akkurat som alle. Det er jo ulemper og fordeler med hva hver parti kjemper for. So, ” may the best man win”, sier jeg.

Enn du? Har du avgitt din stemme og er fornøyd med det?

Er du fornøyd med levestandarden i Norge?

Ellers er jeg bare halvveis våken på grunn av sovemedisin jeg tok i går kveld….jeg plages med søvn. Tok 3 Vallergan tabletter for å få en hel natt søvn, men tablettene gjorde meg bare døsig og jeg fikk bare litt søvn. Ettervirkninger er det verre med. Føles det som jeg ikke har sovet en hel uke og er helt ferdig i hele   kroppen. Så jeg har ikke gjort noe i dag enn å prøve å få i meg mat og betalte regninger ettersom det kom lønn i dag. Ellers er sofaen min beste venn i dag.

Det kom en elektriker i dag og koblet strøm til hagestuen vår på veranda slik at vi kunne bruke varme ovn  der når det er regn som i dag. Så livet er herlig og god den til tross for utfordringer. Mat på bordet og tak over hodet er mer enn nok å være takknemlig for. Og livet🥰

Ønsker deg en fargerike dag.

10 kommentarer
    1. Man stemmer på politikken ikke politikerne. Og de KrF politikerne du stemme på er ikke Ropstad (med mindre du bor t Aust Agder,) Jeg mener du har skrevet at du enten er fra Trøndelag eller Møre og Romsdal. Øivind Håbrekke er toppkandidat i sør-trøndelag og Harry Walderhaug er toppkandidaten for KrF i Møre ig Romsdal. Sikkert ok karer begge to.
      Og du, dette er selvsagt ikke slikt jeg vet. Måtte Google litt.

    2. Ja, fyyssjom, skam deg. 🙈 Neida, erter bare. Kjenner litt til Ingelin fra fylkespolitikken, en fin person. Jeg sitter i valgstyret, og skal være på valglokalet både søndag og mandag. Så jeg regner med det blir god tid til å stemme. 🤗 Nyt dag og helg. 🤗

    3. Dette skal man ikke skamme seg over. Det er en umulighet å holde seg oppdatert på disse tingene. Jeg klarer det ikke, og jeg skammer meg ikke over det.
      Jeg har forhåndsstemt, og er ikke egentlig så spent på utfallet, for samme hva, så er politikken i dag så infløkt med miksing og greier av partier, at det mest sannsynlig ikke blir en eneste liten forskjell, samme hvem man stemmer på. Ja, det blir kanskje en forskjell i hvilke pariter som sitter med “makten”, men utover det blir det nok ikke særlige forskjeller er jeg redd.
      Jeg er stort sett fornøyd med levestandarden i Norge. Det er alltid noe som kan bli bedre, men ikke sikkert vi får det bedre likevel. Jeg tenker vi bør gå inn i oss selv og ta en kikk ut i den store verden. Gjør man det, så ser man at vi har det rimelig bra i Norge altså ♥
      Så herlig at du har fått strøm ut i hagestuen ♥ Jeg sitter i min hagestue i skrivende stund, og nyter siste rest av sommeren 🙂
      Ha en god helg fine du ♥

    4. Du skal over hodet ikke skamme deg, for du skal stemme på det partiet som du mener har dine verdier på partiprogrammet.

      Vær stolt av det du har stemt 😊

      Jeg forhåndsstemte på onsdag, og for første gang så stemte jeg også sametingsvalget ❤😊 I 2020 meldte jeg meg inn i sametinget, og det er jeg kjempestolt av 😊

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg