Brikstalsbreen

Drømmen om å å se isbreen er gått i oppfyllelse uten at jeg har planlagt det. Det skjedde fordi  vi havnet i Stryn fordi mannen min kjørte feil. Så er jeg bare glad fordi jeg fikk mulighet til å besøke  Brikstalsbreen. En venninne anbefalt stedet.

Etter at vi har vært på Jostedalsbreen nasjonalparken, dro vi dit.

Man kan jo gå opp dit. Ca 2 og halv kilometer sa dem i resepsjonen. Men vi to gamlinger valgte å leie trollbil. Kr 250 Pet stykk tur retur. Det var mange som gikk bare opp til toppen.

Her er trollbilen på vei oppover

Første bilde var denne mektig fossen.

Brua

Isbreen i det fjerne

Brikstalsbreen

Det var veldig fascinerende. Isvannet som har blå og grønn farge rant nedover.

Og jeg var en lykkelig kvinne.

Har du vært her?

12 kommentarer
    1. Ja, jeg har vært der to ganger, og gikk opp begge gangene, var yngre da 😊 Jeg ser at breen har krympet masse på disse årene, snart er det ikke mer å se på, tenker jeg 😒

    2. God morgen!

      Så bra at mannen din kjørte feil da hihihi for da fikk dere jo sett Briksdalsbreen 🙂 Jeg har vært der en varm sommerdag 🙂 Og breen kryper sakte men sikkert oppover…. blir mindre og mindre…
      Det er morsomt å ha vært der.
      Og så er det så flott å kjøre den veien i Olden 🙂

    3. Wow, den turen kunne jeg likt å ta, og jeg ville nok også valgt den bilen, for å spare litt på meg selv. Jeg har sett andre breer, men har ikke sett Briksdalsbreen.
      Veldig leit at de forsvinner mer og mer de flotte isbreene våre.
      Men flotte bilder fra turen har du her i alle fall, veldig kjekt det synes jeg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg