Caleruega church

I går etter at vi har spist frokost ved Taal Volcano på Filippinene, dro vi til Caleruega chuch.

Stedet har fått navnet sitt fra kommunen Caleruega i Spania, fødestedet til faren til predikantordenen Saint Dominic de Guzman. Det ble bygget for å tjene som et sted for kontemplasjon, men har gjort seg et navn gjennom årene som et av de mest kjente bryllupsstedene i landet, spesielt de fra Manila.

Min svigersønn med familie drar her hver Påske, men fordi jeg hadde lyst til å stedet, kjørte de meg hit. Det var et bryllup den dagen i kirken som du ser på bildet.

 

Inne kirken

Og meg

Det er et stort område og ved inngangen var det “street vendors.” Jeg kjøpte bananer og agurker hos dem.

Turen begynte her. Håper du blir med på turen!

 

Ute

Jeg gikk opp denne trappen og ble veldig svett på grunn av varmen. Mulig ca. 150 trappetrinn. Føltes som tusen:)

Flere som gikk trappen

Utsikten

Her er et annet område

Fish pond

Videre til hengende bro

Andre siden

De som har lyst kan ofre bønner her

Jeg ble fascinert av disse bildene laget av farget glass

Foran

Og etter dette stedet gikk jeg tilbake. Jeg vandret her alene ettersom min datter med familie har vært her flere ganger før. Det var flere folk som gikk pilegrimsreise på stedet. Når det er Påske, kryr da mer av folk her i følge min svigersønn.

Hva synes du om stedet? 

9 kommentarer
    1. Tusen takk for at du tar oss med til dette vakre stedet, hvor det er så frodig og grønt. Glassmaleriene i kirken er jo helt fantastiske 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    2. Takk for at jeg fikk være med på turen! 😉 Flott kirkebygning, og du ser ut som du er pyntet til å være med i bryllupet også 😀 Oppoverbakker og trapper er tungt i varmen. Håper du husket pauser! 🙂

    3. Ojojoj!
      Så fint!🤩
      Vakkert pyntet til bryllup og så grønt og frodig det er overalt.🤗
      Takk for at vi fikk være med på turen di .🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg