Dagbok

Hei! Skriver du dagbok?

Synes du det skjer lite i ditt liv at det er ikke noe å skrive om? Eller det er så mye at det er mye å skrive om? Eller du er bare ikke et skrive menneske?
De sier at bloggen er en offentlig dagbok. Kanskje det er noe sant i det, men i privat dagbok, kan vi skrive om alt. I bloggen, velger vi hva kan vi offentliggjøres.
Hvordan min dagbok skal egenlig se ut da for eksempel i går.
Hva som var spesiell med denne dagen?
20/7-20
I dag er det tre måneder siden min eldste datter har gått bort på grunn av corona virus. Smerten av å miste henne i dag er like vondt som den dagen. Savner henne mye. Gråter mye.


I natt måtte jeg ta sovemedisin klokka ett om natten fordi sovnen uteble. Jeg våknet døsig i sekstiden og lurte bare på hvordan jeg skulle klare arbeidsdagen. Jeg trengte styrke fra Gud og brukte derfor en time på min morgen andakt og bønn for jeg begynte dagen.


Da jeg skulle på arbeid var jeg fortsatt i ørska at jeg glemte til og med å låse ytterdøren da jeg dro hjemmefra. Oppdaget det da jeg kom hjem. Heldigvis, kom ingen besøkende mens jeg var borte:)
På arbeid gikk jo noenlunde bra. Det var dartspill og bingo og matservering som sto på aktivitetsplanen som jeg laget forrige uke.
Selv om kroppstilstanden min var nesten på samme nivå som de eldre, hadde vi likevel en fin dag.  De eldre takket for dagen. Vi var to stykker på aktivitetssenter der jog jobbet den dag.


Etter arbeid var jeg innom butikken for å handle matvarer. Måtte handle litt mer mat fordi min sjømann skulle komme hjem dagen etter. Hipp hurra! Fryd og gammen.
Da jeg kom hjem i går, la jeg meg ned på sofaen fordi jeg var så svimmel. Selv om søvnen uteble, fikk hjernen hvile likevel.
Da magen begynte å rumle, sto jeg opp og fant ut at jeg kunne lage spaghetti til middag fordi det var fort gjort å lage det. Etter middagen, fant jeg sofaen for å hvile enda en gang. Lyttet til en lydbok. ” The sinners garden” var tittelen på boken.


Etterpå syklet jeg en halv time på hjemmesykkelen mens jeg lyttet fortsatt på lydboken. Boken var veldig spennende og trist og jeg gråt enda mer.
Selv om det var veldig tungt å sykle gjorde jeg det for å bygge opp styrken som ligger langt ned i kjelleren. Det var ikke så motiverende å trene når man er utmattet fra før og det verket i hele kroppen.


Ja, ja. Du synes kanskje at her ser det ut som en klagebok isteden av en dagbok?
Håper jeg ikke blir misforstått for uansett min tilstand er, er jeg fortsatt veldig takknemlig for mitt liv.
Takknemlig for at jeg har familie og venner å være glad i og som er glad i meg.
Takknemlig for at jeg har en Gud å klamre til når livet er for tøft.
Takknemlig for jobben. Tak over hodet og mat på bordet. For at jeg i det hele tatt ser og kunne lese litt selv om jeg ser dårlig. Og at jeg er fortsatt i stand til å høre det jeg vil høre. Og selv om kroppen min er i ulage, kan jeg fortsatt jobbe og gjøre noe. Så selv om det er ikke mye liv i mitt liv, det er fortsatt noe å skrive om i dagboken min.


I natt fikk jeg faktisk sove etter å ha snakket med min yngste datter. Hun ga meg et råd. Hun sa at jeg bør putte hver eneste tanke i skuffer og lukke dem slik at jeg får fred i sinnet. Det jeg gjorde var at jeg ba til Gud. Spurte Han om jeg kan putte mine tanker i hans skuffer i himmelen. Så takket jeg han for at han ser om meg. Og jeg sovnet tror jeg i ellevetiden. Selv om natten besto av søvn og mareritter…er jeg takknemlig for at jeg i det hele tatt sov til klokka fem.


Og i dag, blir det en ny dagbok.
Fikk masse gode ord på arbeid i dag fra de eldre som satt pris på aktivitetene jeg fant på for dem. Det var mye latter. Da kan jeg være fornøyd for at dagen har vært vellyket til tross for at jeg jobbet på halv maskin. 😊
Hvordan ser dagboken din i går eller i dag?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg