Dansende skyer

Da jeg gikk en tur en dag la jeg merke til skyene. Jeg tenkte at i dag danser virkelig skyene. Det så i hvert fall slik ut:)

Men det finnes også mange andre skyer. Hva er egentlig skyer?

I følge Den store norske leksikon

Skyer er ansamlinger av små vanndråper (skydråper) eller iskrystaller som er så små at de henger i lufta. Skyer oppstår som oftest når fuktig luft stiger og avkjøles, og kan bestå av vannis eller en kombinasjon av begge.

Det fins mange forskjellige typer skyer. Noen skyer ligger helt nede ved bakken (tåke) mens andre ligger høyt oppe i atmosfæren, som for eksempel perlemorskyer. Skyer har et stort mangfold i størrelse, fasong og struktur.

Skyer på en måte påvirker oss. Vi liker ikke mørke skyer for det varsel om dårlig vær. Om vinteren er det alltid skyer som dekker solen og det blir kaldere og mørkere.

Noen tror at englene flyter sammen med skyene. Selv om jeg ikke tror på det, hadde jeg forsøkt å speide etter en engel.

Dem blir også til ulike figurer som får hjernene i sving.

Uansett, synes jeg at skyene er magiske jeg. Det skaper magiske øyeblikk hos oss:)

Hva synes du?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg

Follow