De umulige

Umulige?

Har du noen gang havnet i en så vanskelig situasjon og at det så ut som det var umulig å løse problemet? Hvis du har vært som meg, så har du sikkert opplevd det.

 Vi er ikke alene om det.

Source

Josh Sundquist mistet benet i en alder av 10 år på grunn av en sjelden form for beinkreft. Kreften ble kurert da han var 13, og han begynte på skitrening 3 år senere. Etter 6 års trening ble han medlem av det amerikanske paralympiske skiteamet. I dag er han en kjent motivasjonsspeaker, bestselgende forfatter og Halloween-entusiast.

10 Unbelievable People Who Proved That Nothing Is Impossible

Jason Padgett ble et mattegeni etter en hjerneskade.

Etter at Jason Padgett ble voldsomt angrepet utenfor en bar, fikk han ikke bare en kraftig hjernerystelse, men han begynte å se verden gjennom geometriens linse. Før skaden var han møbelselger; etter skaden fikk han evnen til å visualisere komplekse matematiske objekter og fysikkbegreper.

10 Unbelievable People Who Proved That Nothing Is Impossible

Reinhold Messner har flere rekorder. Han var den første mannen som klatret alle fjellene over 8000 m uten oksygen på flasker. Hans bestigning av Everest uten ekstra oksygen i 1978 ble ansett som umulig av leger og spesialister, men han gjorde det likevel. Han nådde sitt første toppmøte da han var 5 og var også den første personen som toppet Everest solo.

Faren ved å klatre i høye høyder uten ekstra oksygenforsyning er at kroppen blir tvunget til å jobbe overtid. Som et resultat produseres flere røde blodlegemer, blodet strømmer saktere, og blodkar er utsatt for stramming.

 

10 Unbelievable People Who Proved That Nothing Is Impossible

I bibelen er det også mange eksempler av de umulige som ble mulig. Har du hørt om Moses som delte det røde havet for å berge han og andre Israelittene fra å bli drept av Egypterne?

Eller David mot Goliat?

Hva med Jesus som matet 5000 folk med utgangspunkt fra fem brød og to fisk?

Jeg trenger å bli minnet om å tro at de umulige kan bli mulig i mitt liv.

Gud hadde hjulpet meg før. Ek eksempel på det var dajeg kom til Norge med bare 5 års barneskole. Jeg ba Gud om hjelp til å skaffe meg en utdannelse. Ettersom jeg kunne ikke begynne på barnaskole i en alder av 27 år, jeg måtte bare lese på egen hånd. Gud hadde hjulpet meg med å klare å studere som privatist (ikke lett med norske språket og uten å gå på vanlig skole) slik at jeg klarte til slutt å skaffe meg en utdannelse i videregåendeskole samtidig som jeg jobbet og forsørget familie. Med Guds hjelp fikk jeg det til.

For jeg tror den samme Gud som gjorde det mulig det umulige før er fremdeles aktiv i dag. Jeg og du trenger bare en tro så stor som et sennepsfrø og det holder.

Vi må huske at Gud begynner med de umulige. Han skapte universet bare med ord.

Ingenting er umulig når Gud er med.

Drøm eller et kall som vi har fått kan bli mulig når Gud er med i bilde.

Gud venter for oss til å spørre Han om akkurat den vanskelig situasjon jeg eller du har, fordi der Gud virker best. Å gjøre de umulig mulig.

 Matteus 7:7 NB

Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det bli lukket opp for dere

4 kommentarer
    1. Jeg kommer stadig opp i situasjoner jeg synes er vanskelige i allle fall, mne jeg finner ut av det 🙂 Bruker litt tid, men finner ut og jobber meg gjennom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg