Den lengste natten….

SOV I HUNDRE ÅR?

Ja, det var år og dag siden jeg har sovet i sju timer og enda ville søve mer. Og det var i natt. Skulle tro at jeg har så masse energi da jeg våknet. Men det føles som kroppen min og hjernen min har ikke fått hvile i det hele tatt for jeg våknet like trøtt og utmattet og det verker hele kroppen. Fibromyalgien  bakside. Men jeg er takknemlig for at jeg har fått en dag mer å leve for familien min for det føles som jeg nærmer meg enda mer hjemkomsten til Gud når jeg skal bedømme kroppstilstanden min.

REDD

Min mann reiser snart ombord igjen og denne gangen er jeg skikkelig lei meg og redd på en måte å være alene på grunn av det som skjedde sist jeg ble innlagt på sykehus på grunn av verden gikk rundt hver gang jeg skulle bevege hodet. Det var kystallsyken sa ekspertene. Men etter at jeg har lest om det, fant jeg ut at krystallsyken kan være utbrenthet og jeg tror det er slik i mitt tilfelle på grunn av hvordan jeg hadde presset kroppen min til å gjøre tingene jeg gjorde før jeg var frisk selv om kroppen min var i ulage både psykisk og fysisk. Og nå betaler jeg for det. Og jeg vil ikke være alene. Jeg får vel sette min lit til Gud at han er med meg!

FOR LITE PENGER

Jeg hadde jobbet i full stilling før og ikke hatt noe problem med utgiftene, men nå når jeg skal bare motta AAP penger ( takknemlig for det) fant jeg ut at jeg må kutte ut mye som abonnement på mange ting og folk jeg sender støtte til hver måned. Og jeg må virkelig planlegge hver eneste innkjøpt. Det gjør meg trist, men jeg kan ikke gjøre noe med det.

TAKKNEMLIG

Heldigvis for det, har  verken meg eller min mann gjeld lenger og det er ikke synd i oss. Han jobber jo fortsatt og jeg er takknemlig. Takknemlig for at jeg bor i Norge hvor det er gratis sykehus og kan fortsatt motta penger når man er for syk til å jobbe. Takknemlig for at jeg har en jobb å komme tilbake til når jeg blir frisk en dag.

HVA MED DEG?

Har du samme situasjon som meg eller bare delvis sykmeldt?

Eller kanskje du jobber 100% men er alene med alle utgiftene?

Hvordan tilpasser du økonomien?

Avslutter med gårsdagens sitat fra min kalender.

Ha en fin dag:)

 

14 kommentarer
    1. hehehe jeg hadde kanskje kuttet ut sjokolade en stund…. og foretrekker mørk sjokolade 🙂

      Jeg er langtidssykemeldt…. 60% uføretrygdet….. og er i planlegging om omplassering… finne en annen type jobb… men enn så lenge er det dette å komme på rett kjøl ang helsen…. smertene er for store… :-/

      klem

      1. Ja, vi råder ikke med helsa. Håper det ordner seg for deg også.
        Vel, jeg hadde spist sjokolade i dag som trøst for smertene. Kanskje den trigger smerter enda mer. Huffa meg!

    2. Ja, jeg er i samme situasjon som deg, har søkt om AAP nå fra midten av November…. Blir vanskeligere med mindre penger og nå som både mat prisene skal settes opp og i tillegg strømmen er så dyr…. Håper du blir bedre 💗💗💗

    3. Livet er ikke det enkleste å leve, men vi får bare et av de. Utfordringer rammer såvisst ikke likt. Sender gode tanker og håper på masse gode dager for deg. Klem 🤗

    4. Jeg kjenner til hele prosessen jeg gikk på AAP og måtte uføretrygdes selv. Ikke noe moro, og inntekten ble lavere. Takk og lov kan jeg jobbe 20%, og jeg har av og til spillejobber på tverrfløyta ved gudstjenester, hyggetreff, begravelser m.m som blir ca.20 %.

      Nå er heldigvis mannen min og jeg flinke til å ikke sløse. Vi kjøper det vi trenger.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    5. Livet er ikke alltid lett. Men det gjelder å forsøke å ha oversikten over økonomien sin ja. Vi er heldige som bor her og får hjelp når vi trenger det. Håper svimmelheten din snart er over for denne gang. Klemsiklem:)

    6. Det er ikke lett når helsa svikter, og økonomien reduseres. Har jo selv blitt ufør, og må være bevisst på hva jeg bruker penger på. Mannen min jobber jo enda, men neste år går han av med AFP, og da vil vi nok merke det enda mer. Vi sparer penger, så det hjelper heldigvis på, og det å se hvor mye det blir av 50 kr på sparing, det gjør at jeg tenker enda mer over om jeg trenger det jeg har lyst på feks.

      Håper formen din blir litt bedre, for krystallsyke er ikke godt i tillegg til alt det andre. Mannen min hadde også et anfall med krystallsyke for en stund siden, og jeg måtte støtte han når han skulle opp og gå. Så jeg skjønner at du blir litt engstelig.
      Sender mange gode tanker og klemmer <3

    7. Mye en kan være takknemlig for, men likevel ting en kan være redd og engstelig for! Jeg jobber ca 90 % og er jo aleine, det har alltid krevd nøye planlegging og tankevirksomhet. Mye sparing for å ha en buffer på konto osv. …………. og forresten – jeg liker aller best lys sjokolade… hihi…. 🙂 en god trøsteklem til deg <3

    8. God klem fra meg!
      Jeg har levd på veldig lite i mange mange år! For å spare mest mulig. Jeg har ligget våken og fundert hvordan jeg skal
      klare meg. Jeg har jo også barn som skulle ha penger til mat og skole! Det har vært veldig veldig tøft! Men det er lurt å spare det man kan, og sette penger i fond. De formerer seg da. Penger i banken blir man ikke rik av. Men du har en mann så du er jo heldig <3
      Jeg har lønn og så har jeg trygd. ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg