Den vakre natur

En hage av rettferdighet
av Susan Sampson,

Nå er det tid, nå er det den rette stunden;
Til Guds ære, det er den rette grunnen.
Nå er det tid, tid for å døde;
Synden i vårt hjerte, så vi kan bære grøde.

Våre hjerter er tørr og fattig jord;
Der er ingen skjønnhet eller vakre ord.
Ugress som selvrettferd, latskap og stolthet er kjent
Alle disse laster bør helst bli glemt.

Herre, dette var ikke din visjon:
En slik tørr og ugressfylt hage.
En velvannet hage ville du lage.
En utstilling av din herlighet for alle å se
Far, hjelp meg – jeg klarer det ikke alene;
Se på alt ugress som har fortrengt det pene.

 

Far hjelp meg å bryte opp hjertets grunn.
Ja, jeg må begynne med Ordet fra din munn.
For ditt ord er det jeg nå skal så;
Men bare du Gud kan gi vokster nå.

Jeg må så Ordet i mitt hjerte og sinn;
Og gjøre Guds lov til sannheten min.
Jeg må plante i mitt hjerte rettferdighetens frø;
Herren vil gi en vakker avling å høste.

 

Vi vil høste frukten av evig kjærlighet
Om vi er trofaste med utholdenhet;
som en velvannet hage vil våre hjerter bli;
som en kilde hvor vannet renner i det fri.

 

Frukten til den rettferdige er livets tre;
Eiker av rettferdighet til hans glede.
Så søk først hans rettferdighet og så ut;
Rop ydmykt til din Far – en mektig Gud.

Lønnen vil være så duftende og flott
Vakre blomster – kjærlighet, fred og alt godt!
Lovet være han som alene kan gi vekst!
Lovet være Herren –
For avlingen han har gitt;
Hundre ganger mer enn det som ble sådd!

Vi er heldig i Norge som er omringet med vakre natur. Og jeg tror du også får så mye glede av den.

Ønsker deg en god dag!

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg