Det er litt mye nå!

En god søndagsmorgen til deg! Det blåser fortsatt her hos meg med iskalde vinden og noen ganger tenker jeg som sitatet nederst:” Det er litt mye nå”. Alt for mye snø!

Kanskje du tenker det samme? Alt for mye å gjøre i juletiden. For mange mennesker å tilfredsstille. Det hagler av utfordringer hver dag som kan drenere det siste energi som man har i kroppen. Sykdom som herjer kroppen. Regninger som skulle betales. Ulykker som kommer sjelden alene osv.

Når jeg blir invadert av slike tanker, blir jeg skamfull, for mine utfordringer er i miniatyr i forhold til andre. Så blir jeg påminnet av Gud  om alle de velsignelsene jeg har. Som familie, hus og hjem, mat på bordet og venner som jeg er velsignet med. Jeg bor i Norge og derfor har rett til gratis sykehus og utdannelse. Her får man støtte når man blir arbeidsledig, syk eller ufør osv.

Jeg har opplevd i det siste at uansett vanskeligheter jeg måtte gå igjennom, Gud hadde alltid sendt hjelp og derfor er jeg takknemlig. Og selv om av og til gjør gjør jeg dumme handlinger…er jeg takknemlig for nye sjanser Gud gir til meg.

Hva med deg? 

Synes du livet byr på mer enn du kan takle?

Avslutter med dagens bønn:

18 kommentarer
    1. Noen ganger blir det litt mye, men som deg så kjenner jeg at når jeg ser tilbake, så ordner alt seg, og ofte på en måte som jeg ikke tenkte. Har samme tro på Gud som deg, og det er godt å ha denne troen, og vissheten.
      Godt å bli minnet på alt vi har å være takknemlige for. 🥰
      God søndag! Klem 😊❤

    2. Det meste ordner seg. Men når man står midt oppi det, er det vanskelig å se en utvei.
      Jeg sender varme klemmer til deg ♥

    3. Det kan bli litt mye innimellom ja…Helt enig. Og det ER lov å klage litt, selv om det bare er miniatyrproblemer i forhold til andre sine. Alle har SITT å stri med. Det viktige er bare å komme videre på et tidspunkt 🙂

    4. Hvis du føler at det er litt mye nå, så er det nok det. Kanskje er dine problemer miniatyraktige i andres målestokk, men for deg kan det likevel være altfor mye. Klem til deg 🥰

    5. Noen ganger er det for mye styr ja – ingen tvil om det! Mye press fra flere kanter nå – det er ikke bra! Håper du finner ut av alt – god klem <3

    6. En god klem til deg, ønsker deg en fin adventstid der vinterlyset slipper inn og ikke vintermørket. Alle har vi noe å glede oss over. Og utfordringer føler en at en absolutt får i store nok doser, men tror aldri en får mer enn hva en kan håndtere. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg