Dopet ned

Jeg skulle ikke ha gjort det, men etter masse søvnløse netter, kroniske smerter både den fysiske og psykiske kombinert med sorg, har legen gitt meg medisin mot depresjon. Jeg hadde ikke nevnt noe at jeg var deprimert. Men hun trodde kanskje at å ta medisin mot depresjon ville få meg til å sove.

Det tok over to uker før jeg bestemte meg for å ta et tablett. Kanskje tenkte jeg at jeg ville føle meg litt bedre. Tabletten virket med en gang på kroppen min, bare omvendt. Verden gikk rundt og det føltes som jeg var dopet ned…hvis det var slik det føltes for de som ble ruset. Jeg sovnet med en gang, våknet mange ganger og sov igjen.

Da vekkeklokken ringte klokka sju, gikk fortsatt verden rundt i hodet mitt. Jeg kavet meg opp og prøvde å gå noen skritt på stuegulvet, men jeg måtte bare kapitulere. Måtte ringe sjefen min for å fortelle at jeg ikke kunne komme på jobb. Jeg ble jo verre enn jeg var før jeg tok tabletten.

Etter å ha ligget halve dagen, spurte min mann om jeg vil være med å gå ut en tur. Selv om både kroppen og hjernen min ropet nei og nei, fant jeg ut at jeg burde gjøre det. Det gikk jo an å støtte til gåstaven min og mannen var jo med.

Under turen fikk mannen min jeg til å legge merke til ulike ting underveis. Jeg tvang meg selv til å fange ulike ting med kamera. Leve i nuet uansett hvor døsig jeg var.

Masse sauer eller lammer?

Og deres ” footprint”

Hasselnøtter

ulike sopparter

Eika som er nesten 350 år gammel

Et tree med stort hull i

Sitteplaser for dem som har lyst på å ta en kopp kaffe under turen

Stien

Hva er dette?

Flere rasteplasser som jeg måtte sitte på underveis for hele runden var 3 kilometer. Jeg trodde jeg skulle dø underveis. Utslitt var bare forbokstav.

Men jeg berget livet heldigvis og bare håpet på at jeg blir bedre i morgen.

Og mannen som er så snill bakte pizza til kveldsmat.

Og jeg har lært en lekse. Aldri mer å ta medisin mot depresjon slik at jeg ikke blir deprimert.

Enn du? Har du opplevd å ta et medisin som virket mot sin hensikt?

8 kommentarer
    1. Flotte bilder til tross for en tung tur. 🙂

      Er nok enig med deg i at det er best å klare seg uten slik medisin, men noen ganger kan det hende man trenger det. Jeg har selv fått skrevet ut slike medisiner, tok en, men det ble med den, for jeg fikk samme erfaring som deg. Orker ikke føle meg sånn. Ønsker deg god bedring! Klem <3

    2. Ikke tatt slike medisiner..men har prøvd noe for muskelsmerter..men syns ikke det har hatt noe særlig effekt.. Kan skjønne du ville prøve så mye tøft du har opplevd i det siste.. Så bra mannen fikk deg med ut å fikk fokus litt over på vakker natur og fine fotomotiver… ønsker deg alt godt 🙂 Klem fra meg i Mjøndalen <3

        1. Du er på rett vei Ligaya.
          Se naturen og knipse bilder, fokus på det rundt deg er terapi på sitt beste.
          Ser dessverre alt for ofte «medisinerte»….. «dopete» unge og eldre i den tro at en blir «bra»
          Har tro på din måte… noe jeg ofte selv benytter meg av i tøffe tider ♥️
          Klem

    3. Uff da…dette var da ikke greit..
      Tenker på deg..tur ute er nok en bedre medisin med mannen som selskap.
      Du vil lære norsk ikke sant…Et lam og flere lam… (ikke lammer)

      1. Det var hyggelig at du rettet norsken min. Jeg var ikke sikkert heller da jeg skrev det:) Jeg setter pris på all hjelpen jeg kan få i alle områder🥰
        Takk for omtanken🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg