Dronning Ester

For deg som tror:

Ord for dagen:

Ester 4:14 Hvem vet annet enn at du har kommet til din kongelige stilling for en tid som denne.

Refleksjon: Da jeg leste dette verset, kom jeg på å tenke at hver og en har fått en eller flere oppgaver fra Gud. Jeg for eksempel er Guds datter. Jeg er blitt det gjennom Jesus. Jeg er også en mor, en kone, bestemor, en søster, en norsk statsborger, en kristen, en venn til noen osv. Og jeg må å si at det er en utfordring til å være god i alle oppgavene jeg har fått tildelt. Og for de som jobber ennå, er det også et stort ansvar til å være en arbeidstaker. Til og med små barn har fått oppgaver. De bør være lydige mot sine foreldre eller voksne. Være snille mot hverandre osv.

Jeg ble minnet om hva Gud hadde sagt at vi skal jo være et godt eksempel til vår neste. Være salt og lys i denne verden.

Takk og pris at vi som tror på Gud trenger ikke å face alt alene. Gud sa at vi trenger ikke å frykte selv om vi går gjennom dødsskyggens dal. Han skal lede oss på de rette stier for sitt navn skyld. (Salme 2, 3-4)

For tenkt å være salt for de som trodde at det ikke trenger mer krydder fordi de er bra nok som det er? Tenkt å vise veien til lyset for andre når de tror at de er ikke i mørket? Det er vel ikke en lett oppgave? Det er lettere å la det være. La de andre seile i sin egen sjø selv om det så fører til katastrofe for det er vel deres valg? Men Gud sier at vi skal elske vår neste som vi elsker oss selv. Så jeg tror at man bør ikke gi opp for Jesus døde for hver og en.

Og i tillegg har vi oppgave til å ta vare på denne kroppen som Gud har gitt oss. Vi er jo Guds tempel. Vi kan vel ikke forsøple Guds tempel med alt som denne verden frister oss til å ta imot? Vel, vi kan takke Gud for at når vi er svake, kan vi få kraft fra Gud til å gå videre. Og Han hadde lovet at all er mulig for ham (Matteus 19:26)

 Ester hadde gjort sin oppgave selv om det kunne koste henne livet. Så vi bør vel gjøre den oppgaven Gud hadde gitt oss selv om det vil koste oss alt?  Det går vel bra det ettersom alt vi gir i Guds rike, vi skal få det tilbake.

Bønn.

Gud, vis hver og en de oppgavene vi bør gjøre i hverdagen vår. Åpne øynene våre for nøden rundt oss og gi oss visdom til å håndtere enhver vanskelig situasjon vi måtte gå igjennom. Og takk for at når vi søker Ditt rike først og Din rettferdighet, skal vi få alt andre i tillegg. Takk for at Du er god og dine planer for oss også. Så hjelp oss til å stole på Deg selv om vi ikke forstår de oppgave Du legger foran oss. I Jesu navn jeg ber. Amen

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg