Eplemos i pannekake?

Hr Happy liker å holde på tradisjonen. Pannekake ned blåbær, bacon og ertesuppe og er jo en av Norges tradisjonni matveien. Og hjemme er det han som steker som regel pannekaker…min tradisjon:)

Men da vi skulle spise spurte ham meg om blåbærslytetøy. Fordi vi skal ha det på pannekake. Men desverre, hadde vi ikke og  jeg sa at vi kunne bruke eplemos isteden fordi vi hadde den. Han sa at det hører ikke pannekaker. Vel, han hadde ikke noe valg for ingen av oss orker å kjøre til butikken for å kjøpe blåbærsyltetøy.

Men etter å ha prøvd eplemos på pannekake, syntes vi at det gikk an. Men blåbærsyltetøy ble skrevet til neste handleliste:)

Gårsdagens middag var Filippinsk mat. Mongobønner med svinekjøtt og blandet grønnsaker.

Spiste at åt ris:)

Vi har jo dessert. Sjokolade fra England. Men jeg synes Norges sjokolade er bedre:)

Ellers sist søndag var jeg og min søster på søndagsmøte I kirken.

En venninne fra Ukraina var også der:)

Gårsdagen var jeg sengeliggende.  Jeg var veldig svimmel og hjerne var tåkete. Så senga ble brukt natt og dag. I dag derimot er jeg litt bedre og jeg klarte å vaske toalett og badet og laget iskake. Glemte å ta bilde av kaken før jeg fryse ned. Men serveres til min yngste datters bursdag etter hennes ønske.

Hva bruker du at åt pannekaker?

 

4 kommentarer
    1. Nå fikk jeg kyst på pannekaker. Men helst med noe søtt på, og blåbærsyltetøy er favoritt.
      Jeg har plukket endel blåbær og laget syltetøy , men finnes enda mer , mye blåbær i år.
      Plukker du ikke?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg