Er du snill?

Forrige innlegg i dag hvis du vil lese: Happy home

Hva betyr det egenlig å være snill? Av og til kan man si mange ting om et menneske bare på avslutte at hun/han egentlig er snill.

I følge ordboka,  å være snill er som å være raus, være hensynsfull, føyelig, hjelpsomme, ha omsorg for andre uten å forvente ros, belønning eller noe tilbake.

Noen som har sagt at å være snill er som et helbredene urter til de som mottar godhet ot det er også en kanal for menneskelig kontakt.

Gud er synonymt med godhet. «Gud er så snill at det er umulig å forestille seg hans ubegrensede godhet.

Fordi Gud er snill, han befalte jo oss mennesker til å være gode mot hverandre . vis medfølelse og  tilgi hverandre:

Efeserne 4:32 Vær gode mot hverandre,og vis medfølelse, så dere tilgir hverandre slik Gud har tilgitt dere i Kristus.

Hvis alle gjør det, jeg tror det ikke blir noe krig i verden eller strid blant venner eller i hjemmene.

 

Hva kan jeg gjøre?

Jeg tror jeg skla være raus med velsignelse jeg har fått. Å ta hensyn til andre mennesker. Og hvis jeg hjelper noen , bør jeg ikke forvente noe ros, belønning eller noe tilbake. Jeg trodde at det jeg sår, vil jeg høste, så jeg burde ikke tenke på det fordi det går sin gang. Evig syklus som regn som faller til jorden. Det fordamper til skyene igjen som blir igjen til regn en dag.  Men det som er viktigere er at de som trengte hjelp får den hjelpen de trenger.

Jeg vil opptre vennlig slik at jeg blir som en urt som kan kurere smerter i hjertene.

Målet mitt bør være at jeg skal ha medfølelse til andre og ikke bære nag selv om de har såret meg. Tilgi slik Gud har tilgitt meg. Og jeg vil alltid huske at Gud har en ubegrenset godhet som jeg kan innhente når jeg trenger det.

Hva er din definisjon for snillhet? Synes du at du er snill?

5 kommentarer
    1. Håper jo det, følger omsorg for mine <3 mamma hjelper jeg så godt jeg kan..
      Jeg har inntrykk av deg at du har et stort hjerte…Klem…

    2. Å være til stede…. lytte og være empatisk… å være snill –
      føler meg snill for det meste og håper andre ser på meg som snill 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg