Favoritt kake ( Stor form)

Oppskriften på denne kaken er veldig enkelt.  Jeg bakte det ofte for de eldre den gangen jeg ennå jobbet på aktivitetssenteret.

Og ingrediensene er det som regel vi har hjemme.

Oppskrift:

8 egg

4 kopper

Piskes til eggedosis

4 kopper mel

4 tsp bakepulver

2 ts vaniljesukker

Siktes og blandes og has i eggedosisen

4 ss smør

2 kopper melk

kokes opp og has i til slutt sammen med 1 ss sitron og 1 ss mandeldråper

Hakka mandler og perlesukker has oppå til slutt.

stekes ved 175 grader  i ca 40-50 minutter.

Her klar til steking i ovn

Ferdig etter ca 35 minutter

Det var en stor form. Jeg delte i to. Den ene delen skal jeg ta med til søndagsmøte i Sentrumskirken.

Den andre delen delte jeg i posjoner slik at Hr. Happy har noe godt i kaffen sin:)

Har du bakt en slik kake før?

Ha fortsatt en fin dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg