Filippinsk rett

Etter å gått en tur i går

Dro jeg til denne “wet market.” Der kan man kjøpe fersk fisk, kjøtt og grønnsaker.

Jeg skulle lage en filippinsk rett og her er ingrediensene:

Kokosmelk, søtpotetblader, fisk, sitrus saft, løk, chili  hvitløk, ingefær, magic sarap ( krydder som gjør rettene smaker bedre)

Fremgansmåten:

Blande løk, hvitløk, ingefær, chili, magic sarap i kokosmelk og koke ca 5 minutter.

Ha i fisken og koke i ca 15 minutter

Tilsette søtpotetblader

Koke ca 5 minutter til og tilsette sitrussaft. Det ser ikke så deilig ut, men den smaker himmelsk for meg. Det minner om min mors matlaging.

 

Og min datter laget en annen rett: apritada kylling.

 

 

Og da ble det to måltider for oss:)

Tror du du ville klare å spise slike retter?

Takk for titten:)

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg