Frisk luft, regn og blomster

Det er ingen andre som kan ta vare på helsa mi enn meg selv har jeg funnet ut.

Da jeg holdt på med andakten i dag leste jeg et sted i Jesaja 66 at Gud sier at dem som blant annet spise svinekjøtt skal gå til grunne. Jeg ble truffet veldig hardt om dette og begynte å tenke på folk som får mye kroppsmerter ved å spise svinekjøtt.  Og da tenkte jeg bør kanskje kutte ut svinekjøtt. På den måten får jeg kanskje mindre kroppsmerter. Dessuten finnes det mange andre type kjøtt jeg kan spise i tilleggtil fisk. I tillegg, skal man egentlig spise mye rødt kjøtt for det er ikke bra for helsa. Hr Happy var ikke enig i det, men han kan jo bare spise svinekjøtt hvis han vil. Men ettersom det er jeg oftest som lager middag, blir det mindre av den type kjøtt her hjemme:)

Håper Hr. Happy ikke klager da.

Og i tillegg, for å ta vare på helsa mi må jeg bare ta meg i nakken og må være bestemt på å gå på tur hverdag uansett vær.

Det har vært regn i de siste dagene og helsa er som så at jeg ikke har vært flink til det.

Så det er bare å begynne i dag på en mandag. Sola så ut som den skulle skinne og jeg kledde på meg.

Men etter noen skritt kom regndråpene. Jeg gikk da tilbake til huset for å ha på meg poncho. Jeg har bestemt meg at jeg skal ikke la regn hindre meg. Håper at jeg kan stå fast på det fremover.

Det ble en blanding av litt sol og litt regn.

Underveis plukket jeg vilt blomster og det ble en blomsterbukett til kjøkkenbordet.

Jeg har vel gått ca 2 km og det var mer enn nok til å begynne med. Kroppen skriker av smerter men jeg vil ikke lytte på den. Og nå etter litt hvile skal jeg ta fatt på en haug med klær som trenger å bli strøket og lytte på en lydbok isteden av å lytte på kroppen min.

Går du tur selv om det regner?

Stryker du klær?

Hva mener du om å spise svinekjøtt eller ikke?

 

5 kommentarer
    1. Svinekjøtt er nok lurt å kutte litt ut ja… mange reagerer på det….
      Så bra at du går tur selv om det regner! Bare ikke presse grensene alt for langt. Lytte til kroppen må man – men å overtale seg selv til å gå tur selv om det regner, det er bare fint det – og fin bukett plukket du også 🙂 Lag deg en fin mandag, Ligaya 🙂

    2. Jeg går tur i all slags vær – det er viktig! 🙂 spiser svinekjøtt, men det går mest i kylling og fisk her egentlig! Stryke klær gjør jeg ikke så ofte, men selvfølgelig stryker jeg bluser osv……! God klem <3

    3. Jeg spiser ingenting kjøtt eller fjærkre men fisk og sjømat spiser jeg. Du har nok mer selvdisiplin enn meg når det gjelder turgåing i regnvær. Jeg gjør det fortsatt ikke…😁 lytte på lydbok i stedet for kroppen synes jeg var et godt råd/ forslag. Men kanskje begge deler…

    4. Jeg stryker klær ja, senest i dag 😉 Svinekjøtt spiser jeg også, men sønnen min som har leddgikt kan ikke spise for mye av det. Merker det på kroppen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg