Gammel og glemsk

Se kildebildet

                                                                               Gammel og glemsk
Har du noen gang sett en film og huske ikke engang hva filmen heter da filmen var ferdig? Eller lest en bok og glemte tittelen etter å lest boken?
Jeg er i en slik tilstand at jeg må tilbake på Netflix siden for å se igjen tittelen på filmen og likedan boken jeg hadde nettopp lest. Jeg må skrive det i min dagbok av sett filmer og leste bøker. Likevel glemmer jeg hva filmen og boken handlet om etter en tid.
Jeg skulle ønske jeg har en kopi maskin i hjernen som husker alt.
Jeg prøver å skrive en dagbok eller takknemlighets dagbok for å kunne en dag gjenoppleve livet mitt når jeg er ikke i stand til å tenke mere. Jeg har sagt det til min datter at hun må lese mine dagbøker til meg når jeg blir gammel og glemsk.

Det er veldig trist å tenke på at dagene går så fort at vi bare knapt registrere hva som ble gjort eller sagt. Ikke kanskje halve av de engang. I mitt tilfelle er det slik. Så er det kanskje greit at man har en blogg. Man blir obs på hva man har spist, hvilke klær man hadde på seg, hva hadde man gjort og hvor man har vært. Vi prøver å finne detaljene i hverdagen vår for å kunne dele det til verden etterpå og kanskje noen vil synes at vårt liv er spennende. Jeg har lest i en bok at hvis vi har bestemt at vårt liv gir ikke en mening,  blir det slik. Men hvis vi synes at livet vårt er spennende, da blir liv og mening i det.

Er du den person som skriver ned i detaljer alt som skjer i ditt liv?
Skriver du dagbok?
Synes du livet ditt er spennende?
Mye spenning, opplevelser og innhold eller kjedelig?

Avslutter med en sitat fra bibelen hva vi også bør huske:

 Min sønn, lytt når jeg taler,
vend øret til mine ord!

Slipp dem aldri av syne,
bevar dem dypt i ditt hjerte!

De er liv for den som finner dem,
og gir hele kroppen helse.

 Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer,
for livet går ut fra det.
Ordspråkene 4:20-23

8 kommentarer
    1. Skjer ofte at jeg glemmer hva filmer eller skuespillere heter..eller andre ting.. Er det noe jeg “må”huske skriver jeg det i den 7. sansen min.. Ellers veldig kjekt med blogg for å se tilbake på ting ja.. Er vel ikke så mye spennende i livet mitt..men jeg er i grunnen ganske fornøyd med noen små koselige opplevelser 🙂 God helg til deg <3

    2. Dette gjelder nok de aller fleste av oss 🙂 Jeg skriver ikke dagbok, men har ambisjoner om å skrive ned det jeg husker fra mitt liv, har laget en mal med stikkord. Men det er så langt jeg er kommet 😛 😀 Lykke etil

    3. Glad å høre at jeg er ikke alene.
      Det er en fin tanke å ne ddet du husker fra ditt liv. Jeg hadde gjort i bloggen før, men det var bare min vaskelig barndom. Nå har jeg det bra og mange gode minner å skrive ned:)
      Takk for titten og god kveld:)

    4. Jeg husker nesten aldri tittel på bøker og filmer jeg leser. Noen unntak er det, men som oftest glemmer jeg det. Mannen min er flink til å huske slikt.
      Jeg skriver dagbok, eller 7.sans. Små notater for hver dag om ting som skjer, etc. Har gjort det siden 1982.
      Også skriver jeg om livet mitt på bloggen. 🙂

    5. Jeg er dårlig til å huske navn og sikkert også titler på filmer og bøker. Du har rett i det med at blogg kan være en hjelp til å huske, i alle fall hvis vi skriver litt om hva som skjer i hverdagen. 🙂

    6. Jegt synes livet mitt er spennende NOK 🙂 Det betyr, omtrent som jeg vil 🙂 Kanskje hverdagene kunne vært fylt med noe men ofte er det ikke tid. Og jeg husker ikke alt. ALT er ikke like viktig heller tenker jeg. Kanskje innholdet i filmen var viktigere enn navnet på den :–) Vi ser samme serier igjen og igjen vi, så der kan jeg i allefall navnene 😀 Klemmer

    7. Jeg er nok ikke så ille at jeg glemmer tittelen med en gang, men etter noen dager kan jeg nok gjøre det hvis ikke filmen eller boka har gjort noe inntrykk på meg. Jeg har skrevet dagbok siden jeg var tenåring, og gjør det fortsatt. Nå kanskje mer i stikkordsform og ikke så mye dype tanker. Livet kjedelig, nei det syntes jeg ikke det er det men det kunne kanskje vært litt mindre strevsomt til tider ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg