Gårsdagen

Hei! En nydelig morgen til deg. I dag er det meldt fint vær og det blir sikkert en herlig dag. Men jeg har ikke begynt med dagen ennå så jeg kan heller fortelle om gårsdagen.

Nydelig solnedgang utenfor soveromsvindu. Zoomet med mobilkamera.  

Det ga også nydelig fremtoning av farge  på baksiden huset

Gårsdagens pizza til middag påspandert av min sjømann. Den heter for ” kokkens favoritt”. Litt tam i smaken,  med med pizzakrydder, ble pizzaen perfekt. Brus var inkludert. Bare usunn mat her:)

Avsluttet dagen med online bibel chat med venner. Vi pratet om Mark 12:30: “You must love the Lord your God with all your heart, all your soul, all your mind, and all your strength”

In English sitert av Rick Warren.

We all love God in all four of these ways, but each of us tends more naturally toward one than the others. God has shaped you primarily to be a talker, a feeler, a thinker, or a doer. Talkers most easily love God with their hearts. Feelers love God with their souls. Thinkers love God with their minds. Doers love God with their strength.

The world can’t get by just on communication from talkers, consideration from thinkers, and contribution from doers. We also need the compassion of the feelers who love God best with their souls.

Vi har lært at vi bør bruke alle de fire egenskapene mot Gud og vår neste.

Og mitt ønske i dag:

“As the deer pants for streams of water, so my soul pants for you, my God.”Psalm 42:1

Og min bønn for alle.

Ønsker deg en nydelig dag.♥

 

7 kommentarer

Siste innlegg