Gjestehuset

Gjestehuset

Å være menneske er som å være gjestehus

Hver morgen en ny ankomst.

En glede, en depresjon, en smålighet, et øyeblikks nærvær, kommer som et uventet gjest.

Ønsk de, velkommen og ta imot alle!

Selv om det er en flokk med skuffelser;

som kraftfullt feier huset ditt for møbler!

Gi likevel hver gjest en ærbødig behandling.

Han renser deg kan hende for å ta imot nye gleder.

Den dystre tanken, skammen, og ondskapen,

møt dem ved døren, leende og inviter inn,

Vær takknemlig for alle som kommer;

fordi alle er blitt sendt som en veiviser langt borte fra.

Skrevet av den Persiske dikteren Rumi, ca. år 1300

Så vær gjestfrie!

Avslutter med dette verset!

8 kommentarer
      1. Ja, det passer utmerket også til meg som helst ville ikke ha besøk av de som ikke gir en god følelse:)
        Ha en fin dag til deg også Frodith:)

      1. Ja, det tror jeg også at du er:)
        Jeg må si at jeg er ikke så flink til å invitere venner hjem hos meg. Trives med eget selskap og helsa ikke strekke til. Heldigvis man kan ta kontakt også med familie og venner gjennom online:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg