Har du lurt på?

 

Dagens andakt: Salme 19:1-15

Herrens lov er fullkommen

Refleksjon:

Har du noen gang sett på himmelen som Kong David fra Bibelen og konstaterte de enorme og fantastiske skaperverk? Har du forestilt deg Skaperen bak det?

Jeg kunne ikke la være å beundre Guds skaperverk hver gang jeg betrakter himmelen. De fargerike solnedganger og soloppganger. Blå himmel i solskinnende dag og gråe mystiske farger når solen uteble. Herlig!

Gud har skapt alt bare med hans ord. Det forteller meg hvor mektig Guds ord er. Kong David sa:

Herrens lov er fullkommen, den omvender sjelen. Herrens vitnesbyrd er trofast, det gjør den enfoldige vis.  Herrens forskrifter er rette, de gleder hjertet. Herrens bud er rent, det opplyser øynene. Herrens frykt er ren, den varer til evig tid. Herrens lover er sanne, de er alle sammen rettferdige. De er mer dyrebare enn gull, fint gull i mengde. De er søtere enn honning, ja, honning som drypper fra vokskakene.

Jeg kan være enig med Kong David fordi livet mitt ble forandret til det bedre gjennom Guds ord. Det ga meg forståelse og visdom som hjalp meg å komme igjennom alt de vanskelig med seier. Guds ord har gitt meg glede når verden ga meg bare sorg. Det fikk meg til å skjønne hvilken vei jeg bør gå for det er sannhet og rettferdig. Guds ord er en utømmelig skatt.

Han sammenlignet Guds ord som honning. Da er Guds ord som honning antibakteriell, styrkende og lakserende. Gir næring til kroppen og helsefremmende.

Inntak av honning kan bidra til generell god helse og motstand mot infeksjoner. Det er også beroligende.  Honning har mange gode egenskaper, men Guds ord har enda mer. For den som holder Guds ord, har stor lønn sa Kong David. Og ettersom vi er ikke perfekte, Guds ord minner oss også å bare komme til Han med våre skammelige synder og han skal hjelpe oss å herske over dem. Og til slutt, ber jeg også om hjelp fra Gud som Kong David til å la minn munns ord og mitt hjertes tanke være til velbehag for Guds åsyn. For Gud er også min klippe og gjenløser.

Ønsker deg en fin søndag!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg