Heklet gryteklut igjen….

Hello fra “Happy’s castle!” Her er jeg velsignet igjen med mye vind og regn. Innevær igjen? Eller inne arbeid som i går. Hekling!

Kanskje jeg skal kalle meg selv som grytklutdame ettersom jeg holder på å hekle grytekluter i det siste dagene. Er blitt lei av å hekle små dyr og små blomster derfor hekler jeg grytekluter nå til jeg blir lei igjen og finner noe annet. Det er bare at å hekle grytekluter tar ikke så lang tid og derfor passer meg som har ikke så mye krefter.

Jeg bruker restegarn fortsatt så det  blir ulike farger. Et enkelt mønster denne gangen.

Her er den ferdig grytekluten. Gjorde ferdig for jeg inntar frokosten. Hadde ikke matlyst tidlig på morgenen.

Kanskje der blir finere med blomster i midten?

Men jeg fant ut at det blir lettere å bruke det på kjøkkenet når det er ikke blomster i midten. Så det blir grytekluter uten blomster.

Avslutter med dagens ord til ettertanke 🥰

Er det ute elle inne vær hos deg i dag?

Ha en fin dag og takk for besøket🥰

14 kommentarer
    1. Artig å lage sine egne grytekluter – og de kan også gies bort i gave 🙂 Fine! Og de var dekorativt fine med blomster i midten 🙂

      Lag deg en fin fin dag!

    2. ..ja kanskje du burde kalle deg gryteklutdamen, hihi 😉 Nei seriøst, det var fine grytekluter – og selv om det var utrulig lekkert med den blomsten, kan jeg være enig i at det nok er mest praktisk på kjøkkenet uten =)
      Ha en riktig fin onsdag =)

      1. Ja, kanskje jeg skal titulere meg etter hva jeg klager nå for tiden:)
        Ja, man må jo velge om grytekluten er til pynt eller til bruk.
        Ha en fin dag til deg også:)

    3. Flott gryteklut med og uten blomst. Ville nok valgt uten jeg også om den skal brukes. ☺ Gode ord som start på dagen. Litt regn i lufta, men jeg har allerede vært ute og fjernet snø på bilen. Skal ut og kjøre etterpå. 🙂 Ha en fin dag! ❤

      1. Takk. Ja, jeg valgte også uten blomster:)
        Flink du som har allerede vært ute og gjorde arbeid.
        Jeg gjorde litt innearbeid. La sammen klær, sette klær i vaskemaskin, vasket og tørket opp på loftet og hatt på nytt sengetøy. Og nå er det tid for hvile:)

    4. Stillhetens ro! Jeg har også den kalenderen. Fine ord hver dag og fine bilder. Nydelige grytekluter, men jeg er enig i at om du skal bruke dem så kan blomsten være i veien. Flink du. Ha en vakker dag 🙂

    5. Jeg ble vekt at brannalarm i dag, og det frembragte ikke akkurat ro i kroppen. Men her var ingen brann og ulingen har sluttet, så nå håper jeg på ro resten av dagen. Synes dette er den fineste av gryteklutene dine hittil. Nydelige farger! 🙂

      1. Det er ikke greit å bli vekt av brannalarm. Men bra at det var ikke brann likevel.
        Takk for at du synes grytekluten er fin:)
        Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg