Heldige meg!

Regnet gjorde sitt entree tidlig i dag uten å spørre om lov, da er jeg heldig som har tak over hodet.

I tillegg

Det verker overalt i kroppen…heldig jeg som kjenner at jeg lever.

Heldig meg som kunne fortsatt se den vakre omgivelsen rundt meg

Og blomstene i ulike farger

Dette sitatene passer godt særlig når himmelen er grå. Og heldig meg som kunne lese.

Og ja, jeg er heldig som fikk små gaver fra fagforbundet i går

Og heldig meg som kunne steke og spise vafler i går med nyrørt bringebær syltetøy og rømme.

I dag er det fredag. Og jeg er heldig som har fri.

Jeg skal vaske hus og det minner meg hvor heldig jeg er som har hus å vaske.

Enn du? Synes du du er heldig og hvorfor?

18 kommentarer
    1. God morgen ,ja det er mye vi skal være glade for ,har sett noen program på tv som viser oss att vi skal være glade og takknemlige for att vi har regn og reint vann fra springen ,vann er ikke en selvfølge for alle .
      Vi fikk regn i går kveld ,og det har nok regnet i natt også ,nå er det tåke ute i fjella ,men vi skal få solskinn.

      1. Ja, vann er ikke en selvfølge. I fjor ga en del folk til Fosengaven slik at det bli bygget brønn i ulike steder i Afrika. En jeg kjenner dedikerte pengene de fikk fra farens begravelse til å bygge brønner i Afrika. Og det ble 6 brønner til 6 byer. Herlig.

    2. Så fint innlegg! Viktig å finne glede i nære ting og fokusere på det som er positivt i livet. Du er flink til det. Jeg synes jeg er heldig som får være på ferie med datter og barnebarn for hverdagene er travle…

      1. Tusen takk:)
        Ja, jeg kunne tenke meg en slik ferie også sammen med barnebarn og barn. Fint at du har mulighet til det🥰
        Kos dere videre:)

    3. Nå fikk du meg til å smile 🙂 Heldige du, og heldige meg! Vi har så utrolig mye å være takknemlige for, og det er viktig å ha riktig fokus! 🙂

      Akkurat nå er jeg mest glad for at fuglen “min” har vært innom og kvitret for meg igjen. Den kommer hver kveld og setter seg på pipa utenfor, akkurat som om den passer på meg litt. 🙂

    4. Jeg er aller mest takknemlig for helsen min, for det er tross alt det viktigste en har..
      Selvsagt er jeg også særs takknemlig for at jeg er blant de få som vant jackpot hva hjemland angår.. – At jeg ikke havnet i grusomme land som f.eks Nord-Korea, Afghanistan, Sudan, osv, osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg