Hello and goodbye

Det er alltid bedre å si hei enn å si ha det særlig hvis de som sier hei eller ha det er en av våre nærmeste.

I dag, er det ekstra trist å si farvel til min mann da han skulle reise ombord igjen. Vi kommer til å feire jul hver for oss i år. Kommer selvfølgelig til å savne han mye særlig når vi skal ha 30-årsbryllupsdag den 20. desember. 

(Min mann) My husband

It is always better to say hello than to say goodbye especially we say those words to our loved ones. 

Today, it is extra sad to say goodbye to my husband.  He went on board again today. We are going to celebrate Christmas apart from each other this year. Will, of course, I miss him a lot especially when we are going to have our 30th wedding anniversary on December 20th.

Da jeg så denne blomsterplanten på jobb i dag, minnet det også meg at denne planten kommer ikke til å vare til neste år. En dag, blir den kastet i søppelet.

When I saw this flowering plant at work today, it also reminded me that this plant will not last until next year. One day, it will be thrown in the trash.

 

Jeg bakte lussekatter i dag som man bruker å ha den 13. desember. Tenkte å feire Lucia dagen litt tidligere på arbeid ettersom jeg jobber ikke om søndagene. Og Lucia dagen faller på en søndag i år. 

Vi har prøvdesmake i dag og de som spiste sa at de var gode. Så, den baksten forsvinner vel etter hvert. Jeg synes også den var gode. Googlet oppskrift.

 

I baked  “lussekatter”  today that people here in Norway use to bake on December 13th. My plan was to celebrate Lucia day a little earlier at work because I do not work on Sundays. And Lucia Day falls on a Sunday this year.

 

We tasted some today and those who ate said they were good. So, those goodies will eventually disappear. I also think it tasted good. Googled recipe.

Jeg tenkte på de eldre som jeg jobber med. En og en kommer til å ta farvel i denne verden en dag. Akkurat som meg. Men jeg tenkte at det går an å ha det hyggelig sammen med dem mens vi har mulighet til det. Som aktivitør, har jeg mye mulighet til å bringe livsglede hos de eldre. 

I thought of the older people I work with. One by one, they will say goodbye to this world one day. Just like me. But I thought it would be nice to have fun with them while we have the opportunity. As an activity, I have a lot of opportunities to bring joy to the elderly.

(Trilleturen i dag)

Det var min både trist og gledelig dag.

Feirer du Lucia dagen?

Hvem har du tatt farvel i det siste?

It was my both sad and joyful day.

Are you celebrating Lucia Day?

Who have you been saying goodbye to lately?
8 kommentarer
    1. Så leit at mannen din reiste idag. Lussekattene ser kjempegode ut😄❤️. Ser ut som en koselig dag på jobb, jeg jobber med eldre også på sykehjem 😊

    2. Huff så trist det var… men noen må bare holde hjulene i gang. Og både du og mannen gjør en viktig jobb. om enn på hver sitt område. Lucia feiret vi da jeg var barn… mamma kom tidlig om morgenen med hvitt laken og boller og kakao. Men hun klarte aldri synge mer enn et vers før hun brast i sine minners gråt 😀 Klem

    3. Så leit at mannen din skal være borte så lenge. Det forstår jeg er veldig trist. Spesielt når dere har 30 års bryllupsdag hver for dere, og i tillegg jula. 😥❤
      Nydelig blomst, og lussekatter ser veldig gode ut. Har aldri bakt det, og ikke feiret der annet enn når jeg har fått det på jobb. Veldig fint når barna kommer med lys og synger. 🙂
      Sender en god klem 🥰❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg