Hjemmelaget kirke

Overalt i de fleste hjem, ble det laget pepperkakehus engang. Og jeg ville også prøve det, men jeg tenkte at pepperkakehuset blir ikke spist etterpå og blir bare kastet. 

Ettersom jeg har mye pappeske på lageret, tenkte jeg at jeg kan gjenbruke dem. Hvorfor ikke lage pappkakehus med dem, tenkte jeg.

Resultatet ble dette. Fellesarbeid på aktivitetssenter der jeg jobber.

Etter det, fikk jeg lyst å lage et nytt hus, men denne gangen var det noen som har sagt at formen av huset så ut som en kirke, og da tenkte jeg hvorfor ikke lage et kirke. Så jeg malte pappeskene etter at jeg hadde limt dem sammen.

Her har jeg begynt å dekke taket.

Her er resultatet. Brukte mye perler fra ødelagte smykker til å pynte taket. Det ble ikke så verst. Min første “hjemmelaget kirke”.

 

Fint vær har vi hatt det i de siste. Bildene ble tatt en dag da jeg var på kirkegård.

Ellers feirer jeg og minn mann perlebryllupsdag i dag på hver sin kant. Jeg skrev denne hilsen til min mann som er om bord på båten.

Thirty years ago, when we still have thick hair and no gray hair to be found, we tied our knots. After so many years, hair losses, and hairs that turned out gray, we are still in love. Love that had been stronger. It is like a cold shower in summer days and heat in winter times. We had faced storms in life. Sickness, deaths, and losses. But those things made us more closer to each other. We are like oxygen to each other. A comfort and a safe haven. Winters, springs summers, and falls had gone by year after year, but still, I can see the admiration in those blue eyes of yours when you look at me. I can still feel comfort and love when you put your arms around me. In you, I feel safe and loved.
Happy pearl anniversary my love and like the pearls, I wish that our love to each other will be polished and shines more brighter every year. Love you much.
Oss for 30 år siden.
Image may contain: 2 people, including Roar Bugten, plant and flower, text that says "Thanks for all the flowers love"

Det var min dag. Hvordan var din?

Har du laget pepperkakehus i år eller engang?

Avslutter med dagens sitat:

 

4 kommentarer
    1. Så fint hus og så fin kirke! Jeg har aldri laget pepperkakehus – har ikke vært noen tradisjon hos oss! Gratulerer så masse med dagen også! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg