Hva er sannheten?

 

Og du vil kjenne sannheten, og den vil sette deg fri. Johannes 8:32 

 Har du lurt på hvor du kan finne sannheten?

Verden presenterer for oss mange ting som hevder å være sannhet. Som hvis vi tar en bestemt medisin, vil det løse problemet med håravfall, vektproblem, søvnproblem, depresjon og så videre. Noen ganger hjelper det, noen ganger ikke! 

 Mange politikere hevder at de snakker sant, og de har løsningene for ethvert problem, men det har de ikke.

Hva med hva folk forteller oss? Personlig eller gjennom medie? Det kan være sladder, informasjon, kunnskap eller nyheter? Vi kan ikke tro på disse faktaene fordi de kanskje bare formidler halve sannheten?

Kanskje du har hørt fra andre at du er god for ingenting og at du trodde? Og så gjorde du ikke noe med livet ditt? Sannhet, men ikke sant i det hele tatt? Hvem skal vi tro på og hvem som ikke lyver? 

  60 år

I løpet av min levetid på 60 år har jeg hørt mye, lest mye og lært mye. Det jeg lærte var at det bare er Gud som snakker sant og ikke lyver. Folk kan si at han gjør det og at han ikke gjør det han lovet og at han ikke bryr seg. Men hvem kan forklare eller forstå tankene til den Allvitende, Allmektige Gud og hans plan for hver enkelte? Han er Skaperen, og vi er bare skapelsene. 

Han hadde allerede vist sin kraft ved å skape oss og universet. Og det er orden i det han hadde skapt før menneskene kom og begynte å styre og forandre alt. Kreasjonene begynte å skape og begynte å tro at deres egne gjerninger som teller.  Og da startet problemene.

Uansett, selv om mange ikke vil være enige med meg…men likevel vil jeg tro fordi jeg ønsker å være med Gud som er Hellig og Rettferdig enn å være på den andre siden som jeg ikke kunne stole på. Fordi folk mislykkes. Jeg mislykkes, og med tusenvis av mennesker med forskjellige meninger, er det bedre å holde seg til Guds mening som er perfekt og sant. 

 I Guds ord kan vi finne mye om Guds sannhet og det er mye mer vi kan finne der som dekker hver og ens behov.  Guds ord er en utømmelige kiste med alle slags skatter som gir hver enkelte hva de trenger. I hvert fall tror jeg på det:)

Hva tror du?

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg