HVEM LYVER?

HVEM LYVER?

Har du lurt på hvor du kan finne sannheten? Fordi verden presenterer oss mange ting som hevder å være sannheten. Som om hvis vi tar et bestemt legemiddel, vil det løse hårtapsproblemet, vekttapsproblemet, søvnproblemet, depresjonen og så videre. Noen ganger hjelper det, noen ganger ikke! Hva med « hvis du følger rådene mine, blir du rik, berømt eller vakker»?

 Mange politikere hevder at de snakker sant, og de har løsningene for alle problemer, men de har ikke. Vi hører mye hverdag fra ulike kanter. Det kan være sladder, informasjon, lærdom, historier eller nyheter. Vi kan vel ikke tro blindt på alt de andre forteller til oss? Kanskje du hørte fra andre at du kan ingenting, og du trodde? Og så gjorde du ikke noe med ditt liv? Sannheten for andre, men ble også din fordi du trodde på det?  Hvem skal vi tro på, og hvem er det som ikke lyver? Har du hørt om ulven i fåreklær?

 I dag leste jeg noe fra Morgenbladet.no « KAN VI UTELUKKE GUD? Religionenhistoriker, kulturhistoriker og kjemikeren svarer.

Det står i begynnelsen av innlegget. 

Kan noen forskere i det hele tatt utelukke religion/gud? Og om svaret er nei, burde ikke alle mennesker da enten være agnostikere eller troende? Forskning tilsier for eksempel at The Big Bang har funnet sted. Men religion og forskning trenger vel ikke nødvendigvis utelukke hverandre? The Big Bang kan vel like gjerne ha blitt satt i kraft av en større skaper? Eller?

Gå in i linken hvis du er interessert å lese hva de mener om sannheten og Gud.

I løpet av min levetid på 59 år har jeg hørt mye, lest mye og lært mye. Det viktigste jeg har lært var at det er bare Gud som taler sannhet og ikke lyver. Folk kan si at Gud gjør det, og at Han ikke gjør det Han hadde lovet, og at Han ikke bryr seg. Men hvem kan forklare eller fatte tankene om Den allvitende, all-mektige Gud og hans plan for hver enkelte? Han er skaperen, og vi er bare kreasjonene? Alt skal skje i hans timeplan som vi mennesker ikke har ikke peiling på.

Han hadde allerede vist sin makt ved å skape oss og universet. Og det er orden i alt Han hadde skapt før menneskene begynte å administrere og endret eller prøver å endre det Gud hadde skapt.

Skapelsene begynte å skape deres egne teorier og tror på dem isteden. Det var der problemene startet. Det blir krig og elendighet. Maktkamp overalt. Hver og en har sine egne teorier og sannhet at en kan bli fortvilet.

Som sagt, vil jeg heller tro på Guds sannhet fordi for meg er Gud den eneste som kan lede meg til den rette veien.  I tillegg, ønsker jeg å være sammen med Han som er hellig og rettferdig enn å være på den andre siden som jeg ikke kunne stole på. Fordi folk mislykkes. Jeg mislykkes. Milliarder av mennesker har forskjellige meninger og man vet ikke hvem man skal tro på. Så da er det bedre å holde seg til Guds sannhet som er fullkommen og rettferdig etter min mening.

Gud har skrevet kjærlighets brev til oss:

Kjære Deg,

Himmelen er ditt hjemland. Og der skal jeg forandre ditt fornedringslegeme og gjøre det likt mitt herlighetslegeme for alle ting er under meg. Så vær hellig som jeg er Hellig.

Av nåde er du frelst, ved tro. Det er min gave til deg. Du er mitt verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som jeg forut lagt ferdig for at du skal vandre i dem.

Jeg er verdens lys og hvis du tror på meg, du skal ikke vandre i mørke, men ha livets lys. Og lysets frukt er godhet, rettferd og sannhet.

Blir i meg og la mine ord blir i deg, så du kan bære mye frukt. Du kommer til å bære Åndens frukt som er kjærlighet, glede, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet og avholdenhet.

Hilsen,

Gud

(Ordene er fra Efeserne, Filipperne, Johannes og Galaterne)

 

8 kommentarer
    1. Vi har ikke helt samme tro, men likevel er mye av det veldig likt. Fint innlegg. Fine bilder og blomstene er jo et mirakel i seg selv. Jeg tror på en større kraft jeg også. Men ikke Gud som en person. Jeg tror jo på at jeg har spirituelle hjelpere rundt meg, som viser vei. Jeg tror på evig liv, så mye er likt 🙂 Men jeg tror ikke på helvete og at vi straffes når vi går her fra. Jeg tror alt er læring og at vi lærer om fred fordi andre viser oss ondskap, osv. Men veldig mye er likt 🙂

    2. Så hyggelig at du leste innlegget og synes den er bra:)
      Takk for at du også deler hva du tror på.
      Du skriver mye fint og du er et veldig klok menneske.
      Takk for besøket:)

    3. det er mye vi ikke forstår ,men jeg tror alikavel på et liv etter dette og jeg ber hver dag :=) jeg finner trøst i det og hjelp ,men politikere tror jeg ikke på hele gjengen lover og lyger ,men jeg føler att dei til syvende og sist er mest opptatt av att dei selv har det godt,slik det har blitt etter corona er bare trist

    4. Slik jeg ser det, er det eneste som kan sies sikkert at ingen av oss har fasiten på de store spørsmålene. Dersom så er at universets gang styres av en slags (hinsides) opphøyd bevissthet, så ligger det som skjer på dette planet så ekstremt høyt over hva den menneskelige hjerne er i stand til å begripe seg på at det beste vi kan håpe på, er å få en ørliten flik av sannheten.. Derfor blir all den galskapen folk mener seg berettiget til å gjøre og/eller belære andre med i Gud, Allah eller hva det måtte være sitn tjeneste.. <3

      1. Så hyggelig at du leste og skrev kommentar om hva du mener om saken. Min man tror heller ikke på at det finnes en Gud, men jeg ettersom hadde opplevd mye og sett mye av hva Gud hadde gjort kunne ikke nekte at han fins. Du snakker av dine erfaringer og jeg snakker om hva jeg hadde erfart. En dag, dør vi alle sammen og hvis det du tror er den riktige, så skjer det ingen ting med verken deg eller meg enn å råtne i graven. Men hvis det jeg tror er sant, så blir det en jubel for meg i himmelen:)
        Jeg prøver å lese og følge det som står i bibelen for det er mye lærdom der som jeg synes er viktig å praktisere. Og det hjelper meg i alle områder i mitt liv særlig når livet er veldig tøft. PÅ grunn av troen min til Gud, har jeg overlevd. Hadde prøvd å ta mitt eget liv engang på grunn av elendigheten, men ble berget i det siste liten og da noen hadde fortalt meg om Guds kjærlighet, forandret livet mitt til det bedre. Og jeg vil ikke gå tilbake til den elendigheten jeg hadde før. Og selv om jeg er bare alene som tror på Gud, vil jeg fortsatt gjøre det. Det er mye jeg ikke forstår, men det finnes ingen menneske i verden som forstår alt:)
        Jeg deler i bloggen det jeg erfarer fordi det er mitt ønske at flere skal få oppleve Guds kjærlighet. kanskje finnes det noen der som trenger et håp særlig i disse tider. Det er opp til hver og en om de vil tro eller ikke.
        Eller lese det jeg skriver:)
        Men takk for at du tok tiden til å gjøre det og jeg respekter at ikke alle deler den samme tro som meg, men det finnes noen. Som sagt, min mann tror ikke, men vi lever godt sammen. Han respekterer det jeg tror og jeg respekterer det han tror. Han tror på Big bang og mutasjon og jeg tror på at alt er skapt av Gud. Jeg ønsker deg alt godt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg