Hverdag på Filipinene

Tja, hverdagen på Filippinene består nesten å gå en liter tur i området tidlig om morgenen, høre på hundene som bjeffer, betrakter mødrene som koster rent fremfor husene. Noen steller med plantene. Arbeidsfolket som var på vei til arbeid og skolebarn på vei til skolen. Helt ulik mitt liv i Norge hvor jeg kan bare høre vinden suser når man går ute i naturen og jeg ser sjelden folk. Her, kryr det av dem:)

I dag, etter gåturen gikk jeg til en liten butikk i nærheten hvor de selger ferske matvarer fordi jeg har lyst på fisk:)

Slik ser det ut den lille butikken

Jeg kjøpte denne typen fisk som heter “bangus.” Filippinsk nasjonal fisk som jeg skulle koke med grønnsaker.

Kjøpte også “squid” som kan wokes eller frityrt:)

Som nordmann har du kanskje ikke spist den type fisken eller “squid.” Men jeg lover deg at det er godt:)

Resten av dagen tilbrakte jeg til å lytte på en lydbok. En roman som har tittel ” Den glemte hagen” av Kate Morton.

Hva skal du gjøre i dag eller gjort?

Takk for titten!

8 kommentarer
    1. Veldig artig når du forteller om hvordan det er der du er. Har ikke hørt om den fisken, liker å høre om andre mattradisjoner. Jeg har vært ute en tur, ble veldig trøtt etter skogsturen. Ha en fin dag 🙂

    2. Jeg har smakt squid, blekksprut, men ikke min favoritt akkurat ☺️
      Fisk er jo godt, og denne ser god ut 🙂
      Kan tenke meg det er litt annerledes enn i Norge. Du har vært der lenge nå. Håper du har det bra 🥰

      1. Ja, det er vwl ikke alle som liker blekksprut:)
        Jeg savner Norge veldig mye nå, men jeg venter for at mine to barnebarn som har mistet moren sin får turist visum til norge i desember slik at de kan reise sammen med meg og feirer jul der.
        takk for titten.

      1. Takk for besøk. Planen er å bli her til 15 desember. Jeg venter på turist visum for mine to barnebarn slik at de kan feire jul hos meg i Norge:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg