Hverdags gleder

Det er så deilig når det er lørdag….selv om alle andre dagene byr på mye gleder også. Men for min del, får jeg gjort litt mere husarbeid enn de andre dagene.

Da jeg våpknet  i seks tiden i dag var det mørk og det regnet som bare det. Det skulle ikke være slik sa min mann fordi det var ikke meldt regn. Og kroppen min blir alltid påvirket av været. Så mye smerter og jeg føler meg så utmattet selv om jeg hadde en god natt søvn.

Så jeg lurte bare på under frokostbordet hvordan jeg skulle klare å gjøre alt som stå på dagens gjøremål.

Men, jeg kledde med med troensskjold og håpet at Gud gir meg styrke til å klare oppgavene i dag. 

Og vips, i skrivende stund ( kl.13.10) har jeg klart å gjøre masse.

Jeg beygnte selfølgelig først med morgens andakt fordi jeg trodde hvis jeg søke først Guds rike, så skal jeg få alt i tillegg.

Forresten før frokost laget jeg ostekake som jeg skulle ha med etterpå til familiens førjulsfeiring. Og den var vellyket og ligger nå i fryseboks:)

Etter frokost ble det husvask….og sannelig etter det begynte sola å skinne og det ga mer liv til min kropp og sjel. Så jeg og mannen min fant ut at det var en fin stund  å dra til kirkegård for å besøke de jeg vi glad i som har vandret bort. Familie og venner.

Alle helgensdag i morgen og jeg synes det er en fin dag å minnes om dem.

Etter at vi har vært på kirkegård, bakte jeg sjokolade muffins som jeg skal ha med til Bibelmøte i morgen. Så blir det ” food for body and soul.” 🙂 

 

I går på arbeid fikk jeg være med til et annet sykehjem som skulle ha “Kickoff.” De ønsket også å bli sertifisert som “Livsgledehjem” og det synes jeg er veldig flott fordi de eldre får det bedre i hverdagene sine. De som holdt foredragene har masse fine ideer som jeg kunne også bruke til å bli enda mer bedre på arbeid. 

De eldre kan ikke lenger arrangere en fest, men vi som jobber for dem kan ordne det.

Det minnet meg om høstfesten vi arrangerte for de eldre sist torsdag på arbeid. Vi feiret ikke Halloween fordi de ikke liker å bli skremt. Vi ordnet alt og de eldre kom:)

Vi serverte rømmegrøt, spekemat, kaker og drikke. Og de eldre var så takknemlige og glad. Det ble allsang og lykkehjulspillet hvor flere har vunnet premie. Artig sa de eldre:)

Avslutter med noen bilder jeg tok fra sykehjemmet fra en annen kommune som jeg har vært med på besøk i går. Flinke hender som har laget disse.

Kunst

Enn du?

Har du vært med på en høstfest eller Halloween feiring?

Bruker du også å dra til kirkegård på ” Alle helgens dag?”

Ønsker deg en fin lørdag.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg