Hvor er Gud?

Hvor er Gud?

Det er et spørsmål som mange har stilt. Til og med de som tror på Gud som meg spør på grunn av det som skjer i verden og det som skjer i mitt liv. Men….jeg blir påminnet at han er alltid tilstede. Det er bare vi mennesker som ikke klarer å se han…ikke forstå han…ikke søke han….ikke tro på ham eller adlyde Ham.

– Han er vår varme når vi er i kulde.

-Felleskap når vi er alene.

-Styrke når vi er svake.

– Fred når vi er urolig.

– Mot når vi er redde.

– Sanger når vi et triste.

– Brød når vi er sultne.

– Han er med oss på reisene våre.

-Han er der når vi er hjemme.

– Han sitter sammen med oss ved vårt  bord

-Han vet bryllupene, begravelsene, bryllupenene og eksamensfestene, smertene, sykdommene, prøvelsene osv.

Han vet om sykehusene, arbeidsløsheten og strevet.

– Han vet om latter, hvile og tårer.

Han kjenner til det fordi Han er sammen med oss.

Jeg ble påminnet av det etter at jeg har lest et andakt fra “Frokost for sjelen”.

Og jeg trenger virkelig å bli påminnet av det.

Matteus 28:20 Og se, Jeg er med dere alle dager

Ha en velsignet dag:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg