Hvordan er vi?

(Bildet var tatt fra Høstkonsert på arbeid. Pyntet lokalet.)

Hvordan er vi som person?
Hardt arbeidene og dedikert til jobben og all ting vi foretar oss?  Eller vi gjør all ting vi må for å overleve her på jorda?

(Bildene er tatt i Hasselvika på vei til Brettingen Fort)

Det finnes altså folk som jobber hardt for å bli rik uten å ta vare på seg selv eller familie.

Eller de som ikke gidde noe og lar samfunnet tar vare på dem?

I disse dager har de fleste som meg gitt  opp å planlegge morgendagen fordi det er ikke sikkert den vil komme.

I disse Corona tider, vi blir nesten bundet. Vi er ikke lenger fri til å gjøre ting vi kunne  gjøre før som å omgås folk i sosiale sammenhenger. I bakhodet tenkte vi hva om vi blir smittet?

Mange har mistet jobb…noen er i karantene og derfor  er det vanskelig å kunne gjøre ting i frie tøyler.

En god ting at noen fikk plutselig nye jobber på grunn av koronatider, som å handle eller levere ferdig laget mat hjem til folk. Godheten kom. Mange har gitt hjelp til frontliners og for de som har det tøft.

Er vi en av dem som er blitt begrenset å kunne gjøre de tingene du gjorde før.

For min del, har jeg ikke deltatt i sosiale sammenhenger som bursdager eller fester.

På arbeid, kunne vi ikke ta de eldre mye på utturer eller på besøk i ulike steder for å unngå at de ikke blir smittet av covid-19 virus. Pårørende kunne ikke bare komme med besøk uten avtaler og sykehjemmet har et besøksrom for kun det formålet. Vi ikke kan enten gi klem eller ta andre i hånden.

Meg selv som egentlig elsker å jobbe, men kroppstilstanden hindrer meg til å kunne gjøre mye ting. Det er deprimerende. Det er mye jeg har lyst å gjøre, men ikke får det til.

Det  som er fint med det at vi lever fortsatt og så lenge vi gjør det er det alltid noe vi kan gjøre bare i annen form. Vi kan til og med utvikle i mange områder. Fremtiden med eller uten coronavirus vet vi ikke hva som skal skje likevel.

Kanskje vi bør leve i nuet og vær takknemlig for hverdag vi får og gjør den dagen så gledelig som mulig.

Min datter skrev på IG og Facebook ” It is ok if all you did today was to survive.”

Peters brev 5:11   Kast deres bekymring på ham( Gud) for Han har omsorg for dere.

Kolosserne 3:23 Det dere gjør, gjør det av hjertet, som for Herren og ikke for mennesker.

Salmenes bok 55:23 Kast på Herren det som er lagt på deg, han skal aldri i evighet la den rettferdige rokkes.

Fil.4:6-7 Vær ikke bekymret for noe, men la i alle ting bønneemnene deres komme fram for Gud i påkallelse og bønn med takk. Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Kristus Jesus.

Fil.4:8 For øvrig brødre: Alt som er sant, alt som er ære verdt, alt som er rettferdig, alt som er rent, alt som folk taler vel om, alt som duger og ros verd- gi akt på det.

Matteus 11:28-30
Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære, og jeg vil hi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er nedbøyd og ydmyk av hjertet. Så skal dere finne hvile for deres sjeler. For mitt åk er gagnlig, og min byrde er lett. 

Ønsker deg en god helg!

8 kommentarer
    1. Ja, vi vet aldri hva som skjer, og vi kan alltid bidra, selv om ting endrer seg litt . Jeg har måttet endre mye det siste året. Trodde ikke jeg skulle klare det, men nå er jeg på vei og får til ting 🙂 Ha en fin kveld Ligaya

    2. Nydelige bilder i innlegget ditt 🙂

      En må ta dagene som de kommer. Jeg har aldri hatt intensjoner om å jobbe hardt for å gjøre meg selv rik. Jeg har jobb etter hva jeg liker å gjøre – og lønn deretter 🙂

      Ha en fin fredag kveld 🙂

    3. Dagene kommer og går – ingenting er som før…. men må prøve å gjøre det beste utav det da! Korona er triste greier – en blir deppa og trist – og engstelig…. likevel må man prøve…. klemmer <3

    4. Ja det er mye som er forandret. Det var vondt når min mor døde for et par tre år siden. Men jeg er glad for at det skjedde før pandemien kom. Jeg aner ikke hvordan vi skulle ha taklet å ikke fått vært sammen med henne hver dag, og døgnet rundt den siste tiden 🙂 Takk for mange fine ord og riktig god helg 🙂

    5. Kjempekoselig og nydelig innlegg som du har skrevet, og ikke min bildene dine er fantastiske 🙂

      Vi må gjøre det beste vi kan ut av det, og i forhold til mange andre land er vi heldige i Norge som få holde på med fritidsaktiviteter som kor, korps, trening osv med smittevernstiltak. Så jeg synes vi lever normalt i forhold til hva vi gjorde i vår da alt var stengt ned.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg