I mørke!

BØNN
Kjære Gud, takk for mine øyne slik at jeg kan se Ditt lys i mørke.
Takk for at jeg kan se Din skjønnhet i hver liten blomst, og at den minner meg om en ny og fargerik morgendag.
Og når Du sender hver fugl på vingene, minner Du meg at jeg kan  stole på at Du bærer meg når jeg inntar horisonten.
Takk for påminnelse at jeg skal ikke frykte, for Du er med meg. Du er Herre over universet. Gjennom overskyene kan jeg miste fokus, men takk for at Du blåser skyene bort med Din pust og åpenbare Ditt lys slik at jeg ser Ditt verk igjen.
Tårene mine kan falle som regn i rengfylt dag, men takk for at Du bry deg i hver eneste dråpe. Kom til meg sier Du og Du vil gi meg hvile.


Hver solnedgang minner Du meg om å hvile i Din fang. “Ha tro,” hvisker Du mens solen dukker ned bak horisonten. Hver soloppgang minner Du meg om nye muligheter. Hver dag er en oppstandelse. Nytt håp. En gave til å glede seg over. Prise Ditt Hellige navn. Amen

8 kommentarer

Siste innlegg