JEG ANGRER!

Jeg angrer

Er det noe i livet som du har angret på at du ikke hadde gjort?

MIN AVDØDE FAR

En dag vandret mine tanker til min avdøde far som har vært blind og døv. Han var en klok mann. Viste veldig mye ettersom det eneste han gjorde da han levde var å lytte på radio. Gjennom min oppvekst jeg hadde plenty mulighet til å prate med min far. Men når jeg ser tilbake, jeg hadde ikke gjort det. I hvert fall ikke mye. Jeg hadde selvfølgelig sagt hei og farvel når jeg kom og gikk, men jeg kunne ikke huske at jeg foretrakk å snakke med han. Jeg tenkte nå at han hadde sikkert ventet at vi (hans barn) skulle fortelle til ham om dagen vår og om livene våre.

DÅRLIG HELSA

 På grunn av dårlig helsa, hadde jeg ikke vært på arbeid og har minimalt kontakt med folk og ikke kan gjøre mye heller. Da har jeg litt tid til å tenke tilbake på livet mitt. Jeg savnet min far og innsett at jeg hadde ikke brukt mye tid til å samtale med han og jeg angret virkelig. Men det er for sent. Det fikk meg til å tenke at jeg burde være flinkere til å snakke med familien min nå slik at jeg ikke angret på det en dag.

SAMTALE MED GUD

Videre, vandret tankene mine til vår Far i himmelen. Jeg vet at Han venter også på at Hans barn skal snakke med Han selv om han vet jo alt om oss. Fordi når man er glad i en annen person, det er det naturligste ting til å gjøre. Å kommunisere med hverandre.

NETFLIX?

Så synd at netflix, tv, facebokk, instagram, youtube, tiktok, blogg eller vlog, ulike lesetoff, hobbyer, jobb osv. tar så mye tid av hvert eneste menneske at det er ikke rom for Gud lenger. Eller å prate med Han som har gitt oss det livet vi har og skapte alt og gitt sitt liv til hver og en.

ANGRER

 Jeg angrer at jeg ikke hadde pratet med min far her på jorden da han levde. Derfor, målet mitt er å ha i hvert fall hverdags samtale med Far i himmelen. For hvis jeg ikke klarer å prate med Han nå, hvordan skulle jeg klare å prate med han når jeg kommer til himmelen? Kanskje han ville si at han ville ikke prate med meg heller da?

Ellers har jeg masse andre ting som jeg hadde gjort som jeg har angret. Heldigvis, ga Gud meg nye sjanser til å gjøre det godt igjen. Han leder meg til livets vei slik at jeg skal i hvert fall få slippe å gjøre ting som jeg kommer til å angre igjen en dag.

Er det noe du hadde angret at du ikke hadde gjort eller gjorde?

Og for deg og meg som sliter...

Og husk….smil i dag 😊

Ha en fin dag🥰

19 kommentarer
    1. Jeg har mange gode minner om min pappa. Han døde for 10 år siden og han er ofte med i samtalene med andre i familien. Han satte spor etter seg og noe ganger klager vi på snekkerarbeid han gjorde men stort sett skryter vi av han.

    2. Trist at du angrer på at du ikke snakket mer med faren din. Kanskje er det en mening i det også…Kanskje var det ikke riktig for deg der og da, kanskje hadde du ikke innsett hvor viktig det er å ha kontakt med familie og venner uten akkurat den refleksjonen… Jeg angrer sjelden på ting jeg ikke har gjort. Men tenker noen ganger over om det er noen jeg burde hatt/tatt mer kontakt med her og nå. Fins jo ingen fasitsvar.

    3. Jeg ser det slik at de gangene man gjør noe som er dumt, så blir man klokere og mer vis. Man lærer av livet, og det meste har en mening. Jeg tror at gud eller hva man tror på er klok nok til å la oss gjøre tabbene slik at vi kan kjenne og forstå andre mennesker. For hvordan kan man forstå andre om man aldri har erfart ❤️

    4. Det er trist om man angrer på noe som forble ugjort! Jeg prøver så langt det går å gjøre de tingene som må gjøres for samvittighetens skyld….! Har ikke noe spes jeg angrer på at jeg ikke gjorde – iallfall ikke foreløpig! Klem <3

    5. Takk Happy.
      Bra sameligninger du har.
      Når jeg har tid til Gud, merker jeg at jeg åpner opp for at han er der for meg.

      Jeg har min far på 94 som sier lite “hvis han ikke blir spurt”. Egentlig bør jeg prate mer med ham nå, mens han lever.
      Ha en velsignet god uke.

    6. Fint ordtak der på slutten <3

      Det kan være så forskjellig man tenker tilbake på og angrer… Men jeg tenker at din far følte ditt nærvær mer enn du kanskje tenkte over <3

      klem

    7. Godt og tankevekkende innlegg, og ja, det er nok ting jeg angrer på. Og det er ofte slik dessverre, at det er først når det er for sent at vi tenker på alt vi burde og skulle ha gjort, men uansett så tror jeg vi gjør det så godt vi kan, og da er det viktig å som du skriver, lære av det vi ikke har gjort, eller det vi gjorde galt osv.
      Fint å bli minnet om dette! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg