Jeg bestemte meg …

I dag bestemte jeg meg for å: 

UANSETT om det regner i dag enda en dag!

Små ting som gjorde meg glad i går. Kjøpte denne:

Spiste sammen med middagen i går. OHHH! Jeg elsker chili:) Liker du sterke mat?

Relasjoner

Hver dag, kommunisere vi med andre folk. Riktignok, i disse tider, gjennom media. Hverdag samtaler vi har med andre er hjerteslagene i våre liv. For ” no man is an island.” Er du enig?

For de fleste, går det ikke en dag uten at de prater med familie, venner, arbeidskolleger og kjente. Her i bloggverden, har vi faste bloggvenner vi samtale med nesten hverdag gjennom kommentarene.

BLOGGINNLEGG

Har du noen gang vært obs på hva du sier til andre? Hvordan du påvirker dem? Hva er din hensikt for eksempel når du skal skrive et innlegg i bloggen? Inspirere, informere, kritisere, klage, eller provosere.  

Vel, det er ikke jeg som skal bestemme hva andre skal skrive om selvfølgelig eller si til sin neste. Jeg har jo mer enn nok å   passe på mine egne ord.

Men jeg kan bestemme på hva jeg skal skrive. Så, i dag har bestemt meg for å gi komplimenter enn å klage. Så, til mine BLOGGVENENER og de som kommer på besøk her i bloggen min i ny og ne. Takk for at dere tar tiden til å lese innleggene og kommentere. For alle gode og oppmuntrende ord. Takk for at dere deler deres tanker gjennom innleggene. Takk for inspirasjon fra dere. For at jeg får innblikk i deres hverdag. 

Frustrasjon

For det fleste av oss, ser vi ofte hva som gir oss frustrasjoner og snakke om de isteden av å se hva som gjør oss  eller andre glad. Jeg sier ikke at vi ikke skal uttale oss hvis vi ser urettferdigheten. Men hjelper det noen hvis vi skriver om det?

Det hjelper ikke å klage om dårlig vær heller for den kommer allikevel. Ikke klage om coronavirus heller, for den sprer seg likevel når omstendighetene lar seg til rette. Beskytt oss selv isteden enten det er dårlig vær eller coronavirus. 

Jeg kan heller ikke klage om mine  kroniske smerter og søvnløse netter for det hjelper ingen det heller. Jeg lever jo enda…så det er fortsatt håp.

BYRDER

Det finnes sikkert mennesker som har tyngre byrder enn vi har. Og om vi får  en sjanse til å møte en, burde vi kanskje  prøve å hjelpe vedkommende?  Jeg har bestemt meg til å prøve om ikke noe annet.

Avslutter med inspirerende sitater:  Takk til de som har laget dem!

Tenker du på hvordan du omgås med andre folk? Eller om dine ord?

Ha en fin dag!

11 kommentarer
    1. Fine sitat/ordtak 🙂

      Ja det å være takknemlig er godt – selv om det av og til kan være vanskelig 🙂 Og det å tenke over hvordan man oppfører seg og hva man sier – over for andre – det er absolutt viktig.

      Lag deg en herlig dag 🙂 klem

    2. Yes, no man is an island. Jeg tenker på hvordan jeg omgåes med andre folk, ja 🙂 Og jeg liker sterkt krydret mat, selv om magen min ikke tåler det så godt… 😀 Takk for at jeg får lov å bli kjent med deg! 🤗

    3. Nå kunne jeg sagt at jeg er så gammel at man kan lire av seg hva som helst og få tilgivelse. Men jeg tror jeg er bevisst hva jeg sier, håper jeg i alle fall. 🤗 her er det snø og 6 minus 🙈🤗

    4. Jeg liker å omgåes alle slags mennesker. Jeg tenker det beste om alle. Vi er alle forskjellige og takk for det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg