Jeg har vært flink pike…

Ja, ja. Jeg kan jo ikke kalle meg egentlig for en pike ettersom jeg er over 60 år. Men jeg kan kalle meg det denne gangen for det er ikke artig å bli kalt en gammel kjerring:)

Hvorfor jeg har vært flink da?

Vel tidlig på morgenen  holdt jeg på med bestilling av flybilletter til Filippinene slik at jeg kunne være der på skoleavslutning av 2 barnebarna i sommer. Jeg vet at det var ikke lenge siden jeg har vært på Filippinene,  men det er billigere å bestille billeter lang tid på forhånd. Når den var i boks laget jeg pizza deig som vi skulle ha til lunsj. Vi har kjøttdeig rester fra bakt paprika med ost som jeg laget en dag før.

Jeg kan jo godt dele middagene våre denne uken.

Bakt paprika

Woket en kopp selleri, en løk, 3 båter hvitløk, halv paprika, litt purreløk, og 650 kjøttdeig ( kjøpt på halvpris) og en boks tomatpurre. Salt og pepper etter smak.

Fylt paprika med kjøttdeig og ost. Bakt i 200 grader i 15 minutter. Spist sammen med “fried rice.”

Og dagen før var det pannekaker som Hr. Happy ordnet. Vi brukte bare stekt flesk med salt fordi bacon var dyrere. Må spare litt der man kan:)

Resten av kjøttdeig ble fyll på dagens pizza. Toppet litt mer med salami, ananas og ost. Fant oppskrift på pizzadeig på internet.

Ferdig pizza. Den var skikkelig god:)

Denne uken hadde vi også stekt fisk, salat og ris.

Midt i mellom, spiste vi rester:)

Og i dag mens pizzadeigen heves, tok jeg fatt på helgavask for det trengs. Sola skinner og den ga energi.

Men nå er jeg segneferdig, men er lykkelig for at jeg har klart å gjøre en del. Så jeg synes at jeg har vært en flink pike:)

Jeg har også begynt med  å hekle litt. Denne gangen Audrey Hepburn. Vises når den bli ferdig:)

Kjøpe du mat på tilbud? Er du flink til å benytte matrester til matlaging?

 

6 kommentarer
    1. du er flink å lage god mat og ja vi bruker alle rester og jeg ser alltid etter mat på tilbud ,det er mye godt å finne der :=)) og like godt er det.
      Godt å få gjort litt reit til helga ,nå kan du slappe av til kvelden det har du fortent

      1. Tusen takk:)
        Ja, det er ikke noe vits bruke mer penger når man ka få det billigere:) Og maten må jo ikke kastes med tanke på hvor mange som sulter i verden❤️
        God helg til deg:)

    2. Ja, du har jammen vært flink pike – hele uka! Så masse god mat også! Ja, jeg handler på tilbud når det er mulig – og jeg passer på å bruke all mat! Fryser ned det som eventuelt blir igjen – og bruker det seinere! Idag har jeg hatt gang nr 3 med kjøttsaus som var frossen fra tidligere – en pakke kyllingkjøttdeig ble 3 middager spaghetti og kjøttsaus for meg! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg