Jentebølgen

 

Har du hørt om ” Jentebølgen” før?

Jeg har hørt om det i flere år og i år skulle jeg prøve det. Ville utfordre min gamle skrott til å være med på noe som gir stor gevinst. Nemlig å kunne gi til et godt formål. Overskuddet går til sykehusklovnene som gjør en fantastisk jobb for barn på sykehus. I tillegg,  å gå noen kilometer gir helsegevinst. Det var også snakk og en del gaver å gi bort. Det fristet mye:)

På arbeid ble vi utfordret til å være med og vi skulle kle oss ut i hippie drakter. Vel, de andre hadde både bestilt drakt eller sydd, men jeg kom ikke lenger enn å rote i skapet mitt. Og da jeg så at i tillegg var det meldt både kuling og regn, fant jeg ut at det var best å ha på seg regnklær. Fant en blomster krans og en parykk og en gammel solbrille. Og vips, var jeg klar. Jeg med den gule regnfrakken:)

Fikk besøk av to sykehusklovnene som også skulle være med på løpet. Vi skulle gå fire og en halv kilometer.

Men før det var det litt oppvarming. Og jeg som var sliten fra før etter en arbeidsdag, ble enda mer sliten. Lurte på om jeg i det hele tatt kommer til å klare å gå den lange marsjen etterpå i regnet og kuling.

Men, sta som jeg var,  bestemte jeg meg for å klare det.

Her var vi på vei ut av arenaen.

og vi sprang for halve livet

Men hvor herlig det var fordi det kom både sol og regn og vi blir omringet av regnbue. Herlig

Vi var innom sykehjemmet ( min arbeidsplass) for å glede beboere og det heiet på oss alle sammen og ble så glad å få sett de fargerike damene.

Underveis var det drikkestasjonene hvor de serverte vann eller ikke vann:)

Og vi ble kronet som har de beste kostymene. Vi vant yogatime.

Avsluttet kvelden med middag på ” Hovde gård.”

Middagen består av kremet gresskarsuppe med husets focaccia, ovnsbakt kylling serveres med pasta og urtesaus og vaniljeis med skogsbær.

Det var den jentebølgen jeg har vært med på. Stolt av meg selv fordi jeg klarte det. Jeg var vått, svett og veldig sliten, men det var verdt alt strevet.

Enn du? Har du vært på ” Jentebølgen” før?

Ønsker deg en god lørdag:)

 

5 kommentarer
    1. Så fine dere var! 😀

      Var med på jentebølgen i Trondheim for en del år tilbake. Artig å være med og vi hadde også regn da. Ikke noe pynting på oss, men kjekt å være med 🙂
      Veldig fine bilder, og så stilig med regnbuen! 😀

    2. Så jo gøy ut..og dere var skikkelig stilige da…gult er kult :)) Fint å kunne bidra til et godt formål.. Aldri vært med på jentebølgen selv ! Fine bilder og det med regnbuen var jo helt topp …Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg