Kornelia katt

Ny året og nye prosjekter. Etter å ha snakket med min datter på Filippinene, fikk jeg lyst til å hekle litt igjen fordi hun ønsket å få heklede små dyr. Og første prosjekt blir katten Kornelia!

Oppskriften er hentet fra denne boken jeg fikk fra min svigerinne sist jul.

Fargen blir ikke det samme som oppskriften ettersom jeg må bruke garn jeg har på lager. Hittil har jeg klart å hekle hode og ørene. Prøver å få hekle litt om gangen.

Innimellom spiller jeg og min mann dette spillet vi fikk fra datteren vår til jul. Virkelig utfordring, men artig.

I dag er det nyttårs aften. Vi skal ha kalkun til middag. Og kanskje se film mens vi venter på klokka slår 12 i natt. 

Hva skal du ha til middag i dag? Får du besøk?

12 kommentarer
    1. Så fin liten katt. Jeg synes ditt fargevalg var fint. En katt har jo gjerne mange farger 🙂
      Det er kjekt med spill. Jeg har spilt mye med barna denne uken.
      I dag skal jeg følge med mine barn til deres pappa, og hans kjæreste, hvor vi alle skal feire nyttår sammen. Da blir det kalkun vet jeg. Og så har jeg med desserten, hjemmelaget karamellpudding 🙂
      Tusen takk for følget dette året som har gått, og de beste ønsker for det nye året ♥
      Klem

      1. Tusen takk for at du synes det og for året som har gått.
        Karamellpudding er godt. Jeg har laget himmelsk munnfull til dessert.
        Kos dere med nyttårsfeiring og vi fortsetter med bloggingen neste år:)

    2. Veldig søt liten katt, får lyst til å lage slike dyr jeg også! Aldri prøvd.
      Her blir det stille og rolig, bare vi som bor her i huset!
      Godt Nytt år! Klem…

    3. Din kattepus Kornelia kommer til å bli kjempefin! 😀 Jeg liker ikke spill. Unngår helst både spenningen og å tape… 😀 Vi har ofte kalkun på nyttårsaften også, men i år blir det pinnekjøtt. For to. 🙂

      1. He he. Min mann liker ikke å tape heller og ikke er så glad i spill . Men i ny og ne blir han med.
        Kos dere med pinnekjøtt og nytt år:)

    4. Den katten blir kjempefin 🙂 Den har litt sånn “skuffet” uttrykk 😀 Den i boka. Potene i kors, og litt skuffet i ansiktet 😀 Herlig og uttrykksfull. Jeg har ikke bestemt hva vi skal spise ennå. Blir noe lettvint. Vi bor litt tungvint her nå, så blir mye rett i ovnen… Håper du får en fin dag 🙂

    5. Flinke du. 🤗 Ble ikke noe brettspill her i jula. Men det kommer nye muligheter. Her blir det lammestek i dag. Ønsker deg og dine en flott dag og et riktig Godt Nyttår. 🤗

    6. Så søt katt – blir mange fine kosedyr hos deg! Ser forresten ut som et spennende spill! Kalkun er deilig – jeg har allerede spist Biff Stroganoff….. ikveld skal jeg kose meg med ost og kjeks! Jeg blir alene! God klem – og godt nytt år, Ligaya! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg