Livsglede for de eldre! Joy for the elderly

Hei på deg! Snart er denne mandagen en historie enten vi liker det eller ikke. 

I dag er jeg sjeleglad fordi jeg klarte å være på jobb selv om det var bare en halv dag. Det er en seier det også på grunn av denne damen sliter med helsa. Det er jo så koselig å prate med de eldre. Det er mye visdom og historier man får høre. Og vi lo mye.

I dag, hadde vi en allsang på arbeid som en av de aktivitetene jeg fant på for dagen og jeg spilte sangen ” Lys og varme av Åge Aleksanderen gjennom Spotify. Vi har sangbøker slik at vi kunne synge med. En eldre hadde sagt at hun likte han veldig godt og var først i køen på konsertene hans. Har også til og med et bilde av han. Så artig synes jeg når sangene vekker gode minner. Fint å ha spotify da for da fant jeg en sang til av Åge Aleksandersen. Trondheims natt heter sangen. Og vi lyttet og sang med. Livsglede for de eldre.

Avslutter innlegget med en sitat lånt fra min datter Michelle som har laget den. Hun har også en blogg:)

 

Hello there! Soon this Monday is a history whether we like it or not.

Today I am happy because I managed to be at work even though i worked only half a day. for me, it was a victory because I am struggling with health. Anyway, it was  so nice to talk to the elderly. There is a lot of wisdom and stories you get to hear. And we laugh a lot.

Today, we had a music at work as one of the activities I came up with for the day and I played the song “Light and heat” by Åge Aleksanderen through Spotify. We have songbooks so we could sing along. One elderly said that she liked him very much because he sings very nice and she was always first in line at his concerts. “I  also even have a picture of him”, she said.

I think it’s so nice when the songs evoke good memories for them. Nice to have spotify then because then I found another song by Åge Aleksandersen. “Trondheim’s night” is the name of the song. And we listened and sang along. Joy of life for the elderly.

Ending  this post with a quote borrowed from my daughter Michelle who made it. She also has a blog 🙂

Liker du Åge Aleksandersen?

Hva synes du om sitatet?

Do you like Åge Aleksandersen?

What do you think about the quote?

4 kommentarer
    1. Så fint at du har hatt en meningsfull dag på jobb! Husk at det var én dag på jobb, uansett om dagen var hel eller halv. 😉 Åge Aleksandersen har mange fine sanger. Jeg var på fester med han og bandet hans i min ungdom. Gode minner! 🙂

      Veldig fint sitat! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg