Luksus problem

Luksus problem

Luksus problem! Yes, jeg har det nå for tiden her på Filippinene. Jeg kjeder meg. Jeg bor hos min datter og får alt jeg trenger hverdag av mat, drikke og hvile. Men allikevel kjeder meg nesten i hjel til tross for at jeg kan se på Netflix døgnet rundt eller lytte på lydbøker hvis jeg har lyst til det. Hva som er galt med meg?  Kan det være at jeg har ikke mine egne ting her på Filippinene og at jeg føler meg så ubrukelig? Ikke det at jeg har lyst til å gjøre mye heller fordi hjernen og kroppen er utmattet fra før. Jeg har lest det et sted at det er sunt å kjede seg fordi man blir kreativ. Eller at man kan begynne å ramse alle tingene man er takknemlig for slik at synet blir lysere.

I tillegg er jeg også lei av å vente på å få svar på søknaden for turist visum som vi sendte til norske ambassaden etter å ha slet med å ordne masse papirer slik at mine to barnebarn som har mistet moren sin kunne feire jul hos meg i Norge. Dess tidligere de får svar, dess tidligere jeg kunne bestille billetter for dem fordi det blir dyrere og dyrere for hver dag som går.

Jeg savner også Norges rene luften og vakre natur. Vi har vakker natur her på Filipinene også, men jeg bor akkurat nå i et sted hvor det er masse hus og folk og langt unna sjø, vann og skog. Heldigvis på lørdag drar vi til utflukt igjen til en resort. Datteren og svigersønn spanderer for turen. De sa at de skal gjøre det fordi det kan bli lenge igjen før vi kan være sammen. Og med tanke på min dårlig helse og verdens uro nå for tiden.

Hvor utakknemlig kan en være da? Jeg som fikk mulighet til å være sammen med familien min her bør jo nyte det. Her er det lys, sol og varme. Jeg får gratis mat og drikke og opphold. Huffa meg. Det må være noe galt med toppen min. Vel, jeg kan si det slik. Borte bra, hjemme best.

Har du opplevd å kjede deg?

 

9 kommentarer
    1. Jeg kan fort kjede meg litt når jeg er borte hos andre.
      Da har jeg rett og slett for lite å gjøre.
      Hjemme har jeg hele tiden masse å gjøre, men når jeg er borte blir jeg fort rastløs.
      Man har jo sine rutiner og ting man gjør når man er hjemme.
      Håper alt går i orden slik at dere alle kommer dere greit tilbake til Norge.🤗

      1. Ja, det er jo slik at når man er vant å holde på med noe hele tiden, blir det fort kjedelig når man får masse tid til rådighet:)
        Takk for gode tanker:)

    2. Jeg skjønner faktisk godt at du kan kjede deg, jeg! Du har jo ingen av dine ting…. ikke noe av det du pleier å drive med hjemme! Så – du er ikke koko i toppen – det er helt naturlig! Håper papirene snart blir i orden – skal nok bli godt å komme hjem! Klemmer <3

    3. Jeg kjeder meg aldri… Det er alltid noe jeg har lyst til å gjøre, eller noe som venter. Men man kan bli lei når man går og venter på noe og ting ikke ordner seg også. Kanskje det er det du kjenner på?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg