Lyspunkt i hverdagen

God morgen. Håper du fikk en god natt søvn.

Fuglene kvitret og den friske kaldluften strømmet gjennom vindu. Det var overskyet og sengen fristet mer enn å gjøre noe denne lørdagen. Lystpunkt: Er takknemlig for at jeg kan høre lyder. Takknemlig for den gode sengen, noen andre sover på fortauet. Takknemlig for å ha tak over hodet. Ikke alle har eget hus å bo i.

Tenkt egentlig å bake kake til min datters kommende bursdag. Hun er i himmelen nå og skulle ha blitt 41 år på tirsdag hvis hun fikk leve. Hun døde for tre måneder siden på grunn av covid virus.  Men kroppen var i ulage. Så jeg kjøper isteden ferdig bakt kake på tirsdag og feirer med henne.

Da jeg sto opp og gikk ned, kjente jeg kaffeduften. Min mann var våken. ” God morgen” sa han og spurte meg om jeg sov i natt. Jeg svarte lite grann. Prøvde meg på “Melantonin dråper”, men den varte ikke flere timer før jeg var våken igjen. Vel, det er ikke noe problem med luktesansen min i hvertfall og jeg har en veldig omtenksom mann og hjelpemiddel for å få sove litt. Det er lyspunkter også i livet mitt.

Ettersom jeg har lyst å bringe liv i mitt nåværende situasjon, finner jeg forskjellige ting jeg er velsignet med og og takker Gud for de.

I tillegg finner jeg noe jeg kunne gjøre som ikke krever mye, som kan lyse opp min hverdag.

Jeg har masse gammel hjemmeblad liggende hjemme og jeg tenkte at jeg kunne kanskje gjøre noe me de.

En ide tok form. Jeg klippet og laget ulike form av blad

Klippet blomstervaser

Og blomster i ulike størrerser

Og limt på et ark. Svart bakggrunn

Limt på et side av hjemmeblad

 

De var ikke verst synes jeg. Ideen skal jeg ta med til jobben for de eldre kan også lage disse. Lyspunkt på arbeid😊 Kanskje det ser bedre ut hvis jeg rammer de😊

Enn du? Hva slags planer har du for dagen?

Avslutter med dagens ord:

Ønsker deg en fin lørdag😊

 

 

5 kommentarer
    1. Jeg husker du nevnte tidligere om din datter som døde av Covid 19, og igjen, kondolerer. Noe så ufattelig trist.
      Sender gode tanker og klemmer ♥♥♥
      Du er flink som finner positive ting for å ta tankene bort og gjøre dagene gode. Det er sånn som jeg også holder på med nå for tiden. Og de blomstervasene var jo kjempefine. Skikkelig smart, og veldig koselig ♥ Det kan de eldre absolutt få til om de liker å lage ting.
      Jeg måtte opp i natt og ta melatonin selv. Og det hjalp, da sovnet jeg, og sov resten av natten.
      I dag….solen skinner, selv om værmeldingen meldte overskyet. Jeg har lyst å gå en tur. Så det skal jeg gjøre 🙂 Resten av dagen blir hvile 🙂
      Jeg likte dine “dagens ord” ♥
      Ha en nydelig lørdag ♥ Klem

      1. Tusen takk for mye gode omtanke i dine ord.
        Det hjelper oss å finne de positive ut av vanskelig situasjon vi er i. ❤
        Er glad for at jeg ble kjent med deg gjennom bloggen.
        Ha en fin lørdag😊

    2. Så grusomt at hun døde nå nettopp. Det har nok vært en tung stund for deg da ja 🙁 Bra du likevel klarer å trekke fram positive ting i livet ditt nå. Og du er flink til å sette ord på det, og fokusere på det. I tillegg er du veldig flink til å være kreativ, og å tenke hvordan du kan bruke det i jobben i tillegg <3 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg