Må lide for skjønnheten

“Det var noe som ikke stemme med det  høyre øyen din” sa optikeren da jeg var på øyekontrollen i går etter linsebytte for mange måneder siden. “Det ser ut som den er skadet.” Da han nevnte om maskara…husket jeg at jeg stakk min høyre øye med toppen av maskara da jeg snudde plutselig etter å ha plukket noe på gulvet. Og det gjorde vondt der og da. Ettersom jeg har vært plages ofte med smerter i mine øyne, tenkte jeg ikke mer på det. Men det var fint at skaden ble  oppdaget hos øyeklinikken.  Fikk antibiotika og masse øyendropper. Han sa at må komme igjen etter 14 dager. Han forsikre meg om at skaden eller sår kan bli leget. Og for en lettelse.

Så jeg tenkte at jeg må lide for skjønnheten. Hvis ikke jeg hadde brukt maskara, ville ikke min høyre øye bli skadet. Huffa meg. Men uten maskara føler jeg meg litt naken…he he.

Det var vekslende vær i byen i går. Fikk litt  glimt av blå himmelen da jeg gikk til og fra Øyeklinniken.

Bruker du maskara?

Ser du blå himmel og dag?

8 kommentarer
    1. Så flotte bilder! Trondheim viste seg fra sin beste side da du var der! 🙂

      Jeg bruker sjelden maskara, har liksom ikke bruk for. Men en strek over og en strek under øyet må jeg ha! 🙂

    2. Takk, Jeg var heldig at solen skinte litt:)
      Jeg bruker ikke heller maskara når jeg er hjemme. Kun når jeg skal ut blant folk:)
      Takk for titten og en god lørdag til deg:)

      1. Du har naturlig skjønnhet Connie og trenger ikke maskara. Jeg bør jo kanskje slutte med det. Alderdommen er vanskelig å skjule uansett:)

    3. Så koselige Trondheims-bilder! Nei, jeg bruker sjelden mascara – typ to ganger i året lissom……………. kjedelig å skade øyet, men godt det kan repareres da! Her har det vært sol og blå himmel idag! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg