Mareritt, regn og hekling.

Mareritt

Regn

hekling dag ut og dag inn.

Ja, det føles som mitt liv består bare av disse tingene. Mareritt om nettene, regn og hekling om dagene. Høres det ut som jeg klager over livet mitt?

Av og til blir jeg oppgitt av bagateller, men takk og pris for Gud minner meg at jeg har det som plommen i egget.

I natt da jeg hadde mareritt, minnet Gud meg at uansett hva som skjer med meg, ingen kan skille meg fra hans kjærlighet. Om jeg lever eller dør. Og da fikk jeg ro i sinnet og sovnet igjen til morgengry.

Våknet igjen til regnfylte dag og skulle irritere igjen over det og skulle til å si” Nå igjen?”. Da  ble jeg minnet av Gud  at jeg bør være takknemlig for at jeg har tak over hodet og har både varmepumpe og vedfyring som gir varme til kroppen min. Hva med de som ikke har hus? Hva med de som fryser for at de ikke har råd til å ha varme i huset? Og for å ikke snakke om at jeg trenger ikke å gå ut. Jeg har rikelig med mat i i kjøleskapet og fryseboksene. Går det an å være så utakknemlig?

Og jeg bør jo ikke klage over hekling. Isteden være takknemlig for at jeg kunne hekle. At jeg kan fortsatt bruke mine hender til å gjøre noe. Det blir jo fine ting av de.

Gårsdagens arbeid.

Og jeg bør jo ikke klage for at jeg ikke kunne jobbe lenger som jeg vil på grunn av kroniske sykdommer. Jeg mottar jo penger fra NAV og forsikring slik at jeg lider ikke i nød. Og jeg har en ektefelle som har arbeid og han er verdens snilleste mann for meg.

Dagens sitater fra kalendere passer jo akkurat i dag.

Er du fornøyd med tilværelsen din?

6 kommentarer
      1. Så sant. Dagene mine stort sett er bare smerter og utmattelser og jeg derfor prøver å fokusere på noe annet enn sykdom. Derfor det er vel lov å klage eller blåse ut i ny og ne:)
        Takk for besøk.:)

    1. Mareritt er jo ikke noe gøy, da..men godt at du klarte å falle til ro. Og jeg er helt enig – man bør holde fokus på hva man faktisk kan og har, i stedet for hele tiden være misfornøyd og ønske seg ting annerledes.
      Jeg er jevnt over veldig takknemlig for min tilværelse – men av og til stikker nok “surke-trollet” hodet frem hos meg også 😉

    2. Du vinkler så fint. Men av og til kan en bli lei. Sjøl begynner jeg å bli utmatta av været. Ønsker deg en fin morgendag og at natta er fri for mareritt. Fin heading. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg